Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > MÜHENDİSLİK TERMODİNAMİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK TERMODİNAMİĞİ Birinci düzey GM 208 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ YUSUF TEKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Yusuf TEKİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör. Doğan ERDEMİR
Dersin veriliş şekli Öğrenciler ile birebir konu anlatımı ve soru çözümleri yaparak
Dersin amacı Termodinamik özelikler arasındaki bağıntıları elde edebilmek için saf maddeleri faz değişimleri ile beraber öğretmek ve termodinamiğin birinci yasasını enerjinin korunumu ilkesi ile beraber vermek ve birinci yasanın kapalı ve açık sistemlere uygulanmasını öğretmek. Enerjinin kullanılabilirliği, ikinci yasa verimi, Soğutma ve buharlı güç çevrimleri öğrenme, gıdaların pişirilmesi ve soğutulması işlemlerinde meydana gelen enerji dönüşümlerini hesaplayabilme. Beslenme ve egzersizler esnasındaki kalori hesaplamalarını yapabilme.
Dersin tanımı Termodinamiğin temel kavramları, kanunları hakkında sözel ve sayısal bilgilerin verildiği zorunlu ders.

Dersin içeriği
1- Termodinamiğin temel kavramları.
2- Termodinamiğin sıfırıncı kanunu
3- Saf maddenin özellikleri.
4- Termodinamiğin birinci kanunu (kapalı sistemler).
5- Termodinamiğin birinci kanunu (kapalı sistemler).
6- Termodinamiğin birinci kanunu (açık sistemler).
7- Termodinamiğin ikinci kanunu. 1. Kısa sınav
8- Ara Sınavı.
9- Entropi.
10- Buharlı Güç Çevrimleri.
11- Soğutma Çevrimi
12- Termodinamiğin birinci kanunu (Gıdaların pişirilmesi ve soğutulması).
13- Termodinamiğin ikinci kanunu. (Gıdaların pişirilmesi ve soğutulması).
14- Diyet ve kalori hesaplamaları. Örnek soru Çözümleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Termodinamik kavramını enerji dönüşümü olarak anlama
2- Enerji dönüşümleri ile ilgili günlük mühendislik örneklerinden yararlanabilme.
3- Termodinamik özelikler arasındaki bağıntıları kullanabilme
4- Mühendislik hesaplamalarında termodinamik tabloları kullanabilme.
5- Enerjinin Korunumu ilkesini veya termodinamiğin birinci yasasını anlama ve uygulayabilme.
6- Termodinamiğin ikinci yasasını anlama ve uygulayabilme.
7- Gıda pişirme ve soğutma sistemlerinde enerji dönüşümü hesaplarını yapabilme becerisi kazanmak
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     136
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 35
Kısa sınav 2 5
Ödev 2 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çengel.A.Yunus, Boles.A.Michael ,Termodinamik
Yardımcı Kaynaklar Ders Notu

Ders ile ilgili dosyalar