Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (dr. Yabanci Dil) > FONKSİYONEL GIDALAR VE BİLEŞENLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FONKSİYONEL GIDALAR VE BİLEŞENLER Üçüncü düzey TBT 544 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Fonksiyonel gıdaların tanımı, terminolojisi, fonksiyonel gıda bileşenleri ve kaynakları , yeni tüketici eğilimlerinin fonksiyonel gıdaların geliştirilmesindeki rolü ve fonksiyonel bileşenlerin insan sağlığına etki mekanizmalarını incelemektir.
Dersin tanımı Fonksiyonel gıdanın tanımı ve sınıflandırılması,bunların güvenilirliği, Çeşitli fonksiyonel Besin Bileşenler ve Fonksiyonel gıdaların yapısı ve sağlık üzerine etkisini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Fonksiyonel Gıdaların Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
2- Probiyotik ve prebiyotikler
3- Lipitler ve doymamış yağ asitleri
4- Fenolik bileşikler
5- Tokoferol ve steroller
6- Diyet lifler
7- Ara sınav
8- Fonksiyonel bileşenler-Kurkumin
9- Fonksiyonel bileşenler-Resveratrol
10- Fonksiyonel bileşenler-Karotenoidler
11- Fonksiyonel bileşenler-Biyoaktif peptitler
12- Fonksiyonel bileşenler-Antosiyaninler
13- Antioksidanlar ve serbest radikaller
14- Yılsonu sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fonksiyonel Gıda Bileşenlerini tanımlar.
2- Fonksiyonel Gıda Bileşenlerinin Biyoyararlılıklarını öğrenir.
3- Fonksiyonel Gıdaların Sınıflandırılmasını bilir.
4- Fonksiyonel Gıdaların Dünyada ve Ülkemizdeki yeri ve önemini öğrenir.
5- Üretim ve kullanım amaçlarına göre fonksiyonel gıda gruplarını tanır
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods (Edited by R.E.C. Wildman, CRC/Taylor&Francis, 2007, 541 p) Functional Foods: Designer Foods, Pharmafoods, Nutraceuticals (Edited by I. Goldberg, Springer, 1994, 571 p)
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar