Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Fonksiyonel gıdaların tanımı, terminolojisi, fonksiyonel gıda bileşenleri ve kaynakları , yeni tüketici eğilimlerinin fonksiyonel gıdaların geliştirilmesindeki rolü ve fonksiyonel bileşenlerin insan sağlığına etki mekanizmalarını incelemektir.
|
Dersin tanımı
|
Fonksiyonel gıdanın tanımı ve sınıflandırılması,bunların güvenilirliği, Çeşitli fonksiyonel Besin Bileşenler ve Fonksiyonel gıdaların yapısı ve sağlık üzerine etkisini kapsamaktadır.
|
1- |
Fonksiyonel Gıdaların Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
|
2- |
Probiyotik ve prebiyotikler
|
3- |
Lipitler ve doymamış yağ asitleri
|
4- |
Fenolik bileşikler
|
5- |
Tokoferol ve steroller
|
6- |
Diyet lifler
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Fonksiyonel bileşenler-Kurkumin
|
9- |
Fonksiyonel bileşenler-Resveratrol
|
10- |
Fonksiyonel bileşenler-Karotenoidler
|
11- |
Fonksiyonel bileşenler-Biyoaktif peptitler
|
12- |
Fonksiyonel bileşenler-Antosiyaninler
|
13- |
Antioksidanlar ve serbest radikaller
|
14- |
Yılsonu sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fonksiyonel Gıda Bileşenlerini tanımlar.
|
2- |
Fonksiyonel Gıda Bileşenlerinin Biyoyararlılıklarını öğrenir.
|
3- |
Fonksiyonel Gıdaların Sınıflandırılmasını bilir.
|
4- |
Fonksiyonel Gıdaların Dünyada ve Ülkemizdeki yeri ve önemini öğrenir.
|
5- |
Üretim ve kullanım amaçlarına göre fonksiyonel gıda gruplarını tanır
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
3
|
3
|
9
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Handbook of Nutraceuticals and Functional Foods (Edited by R.E.C. Wildman, CRC/Taylor&Francis, 2007, 541 p)
Functional Foods: Designer Foods, Pharmafoods, Nutraceuticals (Edited by I. Goldberg, Springer, 1994, 571 p)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|