Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL MİKROBİYOLOJİ |
Birinci düzey |
GZM 104 |
Zorunlu |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KEVSER KARAMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör.Dr.Kevser Karaman
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş.Gör. Ahmet Say
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün eğitim (Yüz Yüze)
|
Dersin amacı
|
Bu derste mikroorganizmaların yapı ve özelliklerinin, sınıflandırmalarının, canlılık için önemlerinin ve tanımlanmalarının kavratılması amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste mikroorganizmaların sınıflandırılması, yapı ve fizyolojileri, genetik özellikleri ile antimikrobik maddeler, normal floralar, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemlerine, mikroorganizmaların hastalıklarla ilişkisi, mikroorganizmaların tanımlanması için yapılan laboratuvar işlemlerine ve bu amaçla kullanılan araç ve gereçlerin tanıtılmaları konularına yer verilmiştir.
|
1- |
Mikrobiyolojiye giriş; sınıflandırma
|
2- |
Mikroorganizmalarda üreme
|
3- |
Mikrobiyel metabolizma
|
4- |
Mikrobiyel fizyoloji; metabolik çeşitlilik
|
5- |
Mikrobiyel fizyoloji; beslenme şekilleri, enerji üretimi
|
6- |
Mikroorganizma kontrol yöntemleri
|
7- |
Sterilizasyon,dezenfeksiyon
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Prokaryot-Ökaryot mikroorganizmalar ve özellikleri; hücre yapısı
|
10- |
Prokaryot-Ökaryot mikroorganizmalar ve özellikleri
|
11- |
Bakteriler ve özellikleri
|
12- |
Virüsler ve özellikleri
|
13- |
Funguslar ve özellikleri
|
14- |
Funguslar ilgili filumlar ve özellikleri
|
15- |
YARIYIL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mikrobiyolojiyi ve mikroorganizma gruplarını ifade edebilecektir.
|
2- |
Mikroorganizmaların genel özelliklerini açıklayabilecektir.
|
3- |
Mikroorganizmalarda beslenme ve gelişme koşullarını açıklayabilecektir.
|
4- |
Mikroorganizmalarda çoğalma ve gelişmenin kontrol alınmasını açıklayabilecektir.
|
5- |
Mikrobiyal metabolizmayı açıklayabilecektir.
|
6- |
Tarımsal açıdan mikrobiyolojinin öneminin kavrayabilecektir.
|
7- |
Mikrobiyolojinin önemi ve insanoğlunun niçin mikrobiyolojiye ilgi duyduğunu irdeleyebilecektir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
|
|
2- |
Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
|
|
3- |
Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
|
|
4- |
Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
|
|
7- |
Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
|
|
8- |
Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
|
|
9- |
Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
|
|
10- |
Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
|
|
11- |
Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
|
|
12- |
Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
|
|
13- |
İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
6
|
78
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
1
|
1
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
1
|
1
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Michael T. Madigan, John M. Martinko, David Stahl. Biology of Microorganisms (13th Edition). Pearson Education Inc. Zihni Demirbağ. Genel Mikrobiyoloji. Bursa Teknik Kitabevi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Zihni Demirbağ, İsmail Demir. Genel Mikrobiyoloji Laboratuvarı
|
|