Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tarla Bitkileri (y.l.) > ORGANİK TARIMDAKİ GELİŞMELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORGANİK TARIMDAKİ GELİŞMELER İkinci düzey TAB 504 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HAMDİ ÖZAKTAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. HAMDİ ÖZAKTAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin hedefi öğrencilere organik tarım konusunda Dünya’da ve Türkiye’deki gelişmeleri anlatmaktır.
Dersin tanımı Türkiye’de ve Dünya’daki Organik tarım konusundaki gelişmelere yer verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Organik Tarımın genel esasları
2- Organik Tarımın Yoğun tarımdan farklı yönleri
3- Organik Tarıma Geçişte Temel Kurallar
4- Organik bitkisel üretim kuralları
5- Organik Ürünlerin doğadan Toplanması ve gen kaynaklarının değerlendirilmesi
6- Organik Tarımda ürün yönetimi ve bitki sağlığı
7- Organik Hayvansal üretim kuralları
8- Organik üretim girdileri
9- Organik Ürünlerin İşlenmesi, Ambalajlanması, Etiketlenmesi,
10- Depolanması, Taşınması ve Pazarlanması
11- Kontrol ve/veya Sertifikasyon Sisteminin İşleyişi
12- Yetkilendirilmiş Kuruluşlarda Aranan Şartlar, Çalışma İzni, Çalışma Esasları ve Yaptırımlar
13- Organik Tarım Komiteleri ve görevleri örgütlenme
14- Agro-eko-turizm ve organik çiftlikler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci çevre ve insan sağlığı ve tarımın süründürülebilirliği açısından organik tarımın önemini kavrar
2- Organik tarımın felsefesi ve geleneksel üretim ile farklılıklarını bilir
3- Doğadan toplama ve gen kaynaklarının korunması için gerekli kuralları bilir
4- Organik üretim girdileri hakkında bilgi sahibi olur
5- Pestisit/kimyasal içermeyen bitkisel ve hayvansal üretim üretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
6- Organik ürünlerin işlenmesi, depolanması, taşınması ve pazarlanması konusunda temel bilgileri edinir
7- Agro-ekoturizm hakkında genel bilgi sahibi olur
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2- Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3- Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4- Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5- Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7- Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8- Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9- Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10- Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11- Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12- Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13- Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14- Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15- Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 3 21
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 3 21
Toplam iş yükü     166
AKTS     6.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Organik tarımın uygulanmasına ilişkin yönetmelik

Ders ile ilgili dosyalar