Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey FİZ 752 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ENİSE AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı TÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı TÜM ÖĞRETİM ÜYELERİ
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Tez konusu ile ilgili literatür araştırması yapar, tezle ilgili güncel konuların taraması yapılır. Tez konusu ile ilgili elde dilen veriler tasnif edilir. Bilimsel etik ve çalışma üzerine deneyim kazanır
Dersin tanımı Lisans seviyesinde elde edilen bilgileri temel alarak Fizik ile ilgili güncel konularda araştırma ve bilgi edinmeyi sağlar. Teorik ve Pratik bilgi kazanımını ve değerlendirme yeteneğini üst seviyelere taşır.

Dersin içeriği
1- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
2- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
3- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
4- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
5- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
6- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
7- Tez konusu ile ilgili literatür taraması
8- Tez konusu ile ilgili elde edilen teorik veya deneysel bilgilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi.
9- Tez konusu ile ilgili elde edilen teorik veya deneysel bilgilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi.
10- Tez konusu ile ilgili elde edilen teorik veya deneysel bilgilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi.
11- Tez konusu ile ilgili elde edilen teorik veya deneysel bilgilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi.
12- Tez konusu ile ilgili elde edilen teorik veya deneysel bilgilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi.
13- Tez konusu ile ilgili elde edilen teorik veya deneysel bilgilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi.
14- Tez konusu ile ilgili elde edilen teorik veya deneysel bilgilerin tasnif edilmesi ve değerlendirilmesi.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisans düzeyinde edinilen temel bilgilere dayanarak fizik alanında teorik ve pratik bilgileri üst seviyelere taşıyabilme.
2- Fizikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
3- Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
4- Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
5- Çalışmalarını; yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
6- Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili kitap ve makalele ve dökümanlar.
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitap ve makalele ve dökümanlar.

Ders ile ilgili dosyalar