Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 1 Birinci düzey RPD 102 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF BİLGE ALİMOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. HASAN BOZGEYİKLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin temel amacı, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir.
Dersin tanımı Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Psikoloji Kavramının Temeli
3- Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi
4- Psikoloji Teorileri
5- Psikoloji Teorileri
6- Zihinsel Sınıflama
7- Ara Sınav
8- Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi
9- Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi
10- Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi
11- Aile Yapısı İle İlişkiler
12- Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri
13- Kişiliğin Gelişimi
14- Genel Düzenleme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çocuk ve ergen psikolojisini tanır.
2- Psikoloji teorilerinin ne olduğunu açıklar.
3- Zihinsel sınıflamaları sıralar.
4- Çocukların ve ergenlerin fiziksel ve sosyal gelişimini anlatır.
5- Çocukların ve ergenlerin bilişsel gelişimini tanır.
6- Aile yapısı ile ilişkileri betimler.
7- Farklı aile içi iletişim çeşitlerini sıralar.
8- Kişiliğin gelişimini tanır.
9- Ahlak gelişimini betimler.
10- Gelişim sürecinde bir saplanmanın yetişkin yaşamına nasıl yansıyacağını tahmin eder.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000. Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar