Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > MOLEKÜLER ANALİZ TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MOLEKÜLER ANALİZ TEKNİKLERİ Üçüncü düzey VHE 629 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEYZULLAH BEYAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin veriliş şekli Dersin konusuna ilişkin bilgiler çeşitli görsel eğitim araçlarıyla anlatılmaktadır.
Dersin amacı Pekçok alanda yaygın olarak kullanılan moleküler biyoloji tekniklerine özgü teorik bilgilerin kazandırılması ve uygulamalı olarak öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı Moleküler yapıların analizini yapan yöntemlerdir.

Dersin içeriği
1- Moleküler Biyoloji Tekniklerine Giriş
2- Hücre Parçalama Teknikleri
3- Filtrasyon, Ultrafiltrasyon ve Santrifüjleme Teknikleri
4- Çöktürme, Diyaliz ve Liyofilizasyon Teknikleri
5- Kromatografi Teknikleri
6- Elektroforez Teknikleri
7- Nukleik Asit Hibridizasyon Teknikleri
8- DNA Dizi Analiz Teknikleri
9- Arasınav
10- Özgün DNA Parçalarının İzolasyon Teknikleri ve Polimeraz Zincir Reaksiyonu
11- Elektron Mikroskopik ve İmmunolojik Teknikler
12- Protein İzolasyonu ve Analiz Teknikleri
13- DNA İzolasyonu ve Analiz Teknikleri
14- RNA İzolasyonu ve Analiz Teknikleri.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Moleküler Analiz Tekniklerinin ana prensiplerinin öğrenilmesi
2- Moleküler Analiz Tekniklerinin uygulama becerisinin kazandırılması
3- Hücre parçalama, ayırma, saflaştırma ve analiz yöntemlerinin öğrenilmesi
4- DNA ve RNA izolasyonunun ve analiz yöntemlerinin öğrenilmesi.
5- Protein izolasyonunun ve analiz yöntemlerinin öğrenilmesi.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 4 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 16 1 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 16 4 64
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı A. Telefoncu,M. K. Erbil, F. Zihnioğlu, A. Kılınç. Biyokimya ve Moleküler Biyolojide Modern Teknikler. Ege Üniversitesi Basımevi. 2007. A. Yıldırım, F. Bardakçı, M. Karataş, B. Tanyolaç. Moleküler Biyoloji. NobelYayın dağıtım. 2007. 3.D. Tagu, C. Moussard. Techniques for Molecular Biology. Science Publishers. 2006. E. Karaöz. Temel Kök Hücre Teknikleri ve Moleküler Biyoloji Uygulamaları Kursu. 2008. G. Temizkan, N. Arda. Moleküler Biyolojide Kullanılan Yöntemler. Nobel Tıp Kitabevleri. 2008.
Yardımcı Kaynaklar K. Köse. Erciyes Tıp Fakültesi. Biyokimya ders Notları. Proteinlerin Saflaştırılması. P. B. Kaufman, W. Wu, D. Kim, L. J. Cseke. Handbook of Cellular Methods in Biology and Medicine. 1995. 8.S. Surzycki. Basic Techniques in Molecular biology. Springer. 2000.

Ders ile ilgili dosyalar