Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > GENEL FİZİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL FİZİK I Birinci düzey MATFİZ101 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türtçe
Koordinatör PROF. DR. AYŞEN DURMUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET ERTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mekaniğin temel prensiplerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Fizik ve ölçüm, vektörler, bir boyutta hareket, düzlemsel hareket, parçacık dinamiği, iş ve enerji, enerjinin korunumu, parçacık sistemlerinin dinamiği, lineer momentum ve çarpışma, dönme kinematiği, katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi.

Dersin içeriği
1- Fizik ve ölçme
2- Vektörler
3- Bir boyutta hareket
4- İki ve üç boyutta hareket
5- Newton’un Hareket Kanunları
6- Newton’un Hareket Kanunlarının Uygulamaları
7- Ara sınav
8- Newton’un Hareket Kanunlarının Uygulamaları
9- İş ve kinetik enerji
10- Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu
11- Momentum, itme ve çarpışmalar
12- Katı Cismin Sabit bir Eksen etrafında dönmesi
13- Katı cisimlerin dönme hareketi
14- Dönme hareketinin dinamiği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mekaniğin temel niceliklerini bilir.
2- Doğrusal harekette konum-zaman, hız-zaman grafiklerini yorumlar.
3- Bir cismin üzerindeki net kuvvetin önemi nedir bilir.
4- Doğadaki dört temel kuvvetin temel özelliklerini bilir.
5- İş ile enerji arasındaki ilişkiyi kavrar.
6- Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler arasındaki ayrımı yapar.
7- Çarpışmalar arasındaki farkı anlar ve yorumlar.
8- Katı cisimlerin dönme hareketinin statiği ve dinamiğini bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Young H.D. ve Freedman A.R. Üniversite Fiziği Cilt I , Çev. Ed.: Hilmi Ünlü,Pearson Education Yayıncılık, 2009, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar 1)Resnick, ve D. Halliday Fiziğin temelleri, ; Çev.: C.Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996. 2) Serway, Fen ve Mühendislik İçin Fizik Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara 3) Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Temel Fizik, Arkadaş yayıncılık,2003.

Ders ile ilgili dosyalar