Giriş | English
Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Japon Dili ve Edebiyati (y.l) > CHROMATOGRAPHIC METHODS IN FOOD ANALYSIS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CHROMATOGRAPHIC METHODS IN FOOD ANALYSIS İkinci düzey FDE 515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri No
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇAM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı NA
Dersin veriliş şekli In class, face to face by presentations of lecturer and students
Dersin amacı To be able to understand the principles on which Chromatographic Techniques Used in Food Analysis are based. To be able to recognize the devices used in Food Analysis. To be able to choose the appropriate Chromatographic Technique Used in Food Analysis.
Dersin tanımı It is intended for students who have taken the Instrumental Analysis Course to specialize in chromatographic techniques.

Dersin içeriği
1- Introduction-Rationale and Importance of the Course-Rules and Requirements of the Course
2- General concepts
3- Classification of chromatographic techniques
4- Gas Chromatography: Column and Detector Systems
5- Use of gas chromatography in food analysis
6- Types of Liquid chromatography
7- Types of HPLC columns and detectors
8- Midterm exam
9- Application of HPLC technique in food analysis
10- Laboratory application
11- Student presentations
12- Student presentations
13- Student presentations
14- Final exam
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- To be able to choose chromatographic analysis methods appropriate for the food sample.
2- Ability to choose the method to be used in gas chromatography
3- Ability to choose the method to be used in HPLC
4- Ability to conduct research and presentation on chromatographic analysis
5- Ability to search literature on chromatographic analysis
6- Be competent in the basic principles of method development
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilimsel araştırmanın gerekliliğini kavrama konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
2- ilimsel araştırma metotlarını inceleme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
3- Bilimsel araştırma metotlarını uygulayabilme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
4- Sunu hazırlama metotlarını edinme konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
5- Makale hazırlama teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
6- Yüksek lisans tezi yazma teknikleri konusunda yeterli seviyeye ulaşma.
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 16 80
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rouessasc, F.(2007) Chemical Analysis, Modern Instrumentation Methods and Techniques
Yardımcı Kaynaklar Rouessasc, F.(2007) Chemical Analysis, Modern Instrumentation Methods and Techniques

Ders ile ilgili dosyalar