Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ MOLEKÜLER BİYOLOJİ-II |
İkinci düzey |
BİY 518 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERTUĞRUL YÜZBAŞIOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ERTUĞRUL YÜZBAŞIOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrencileri Küçük moleküllerin zardan taşınması, Hücre içi bölmeler ve protein tasnifi, Hücre içi kesecikli taşıma, Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast), Hücre iletişimi, Hücre iskeleti, Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü, Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris hakkında bilgilendirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Küçük moleküllerin zardan taşınması, Hücre içi bölmeler ve protein tasnifi, Hücre içi kesecikli taşıma, Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast), Hücre iletişimi, Hücre iskeleti, Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü, Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris
|
1- |
Küçük moleküllerin zardan taşınması
|
2- |
Hücre içi bölmeler ve protein tasnifi
|
3- |
Hücre içi kesecikli taşıma
|
4- |
Hücre içi kesecikli taşıma
|
5- |
Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast)
|
6- |
Hücre iletişimi
|
7- |
Hücre iletişimi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Hücre iskeleti
|
10- |
Hücre iskeleti
|
11- |
Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü
|
12- |
Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümü
|
13- |
Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris
|
14- |
Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matris
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Küçük moleküllerin zardan taşınmasını açıklar
|
2- |
Hücre içi bölmeleri tanımlar
|
3- |
Hücre içi kesecikli taşımayı açıklar
|
4- |
Enerji dönüşümü (mitokondriler ve kloroplast) nü tanımlar
|
5- |
Hücre iletişiminin mekanizmalarını açıklar
|
6- |
Hücre iskeletini açıklar
|
7- |
Hücre döngüsü ve programlı hücre ölümünü açıklar
|
8- |
Hücre kavşakları, hücre yapışması ve hücre dışı matrisi tanımlar
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
|
|
3- |
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
|
|
5- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
|
|
6- |
Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
|
|
7- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
|
|
8- |
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
|
|
9- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
5
|
35
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
50
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Buyru, N., Dalay, N., Özgüç, M., Öztürk, M., Sakızlı, M., (Çeviri Editörleri), Hücrenin Moleküler Biyolojisi, 4. baskı, TÜBA, Çankaya, Ankara, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Güncel makaleler
|
|