Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > İngiliz Dili ve Edebiyati > BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ - I Birinci düzey INFO101 Zorunlu 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN ÖMER ERDOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Güncel bilgi teknolojilerine ulaşımı ve etkin kullanılmasını amaçlamak.
Dersin tanımı Temel bilgisayar donanım elemanları, işletim sistemleri, internet terimlerinin ve teknolojilerinin tanıtımı ve kullanımı, web tarayıcıları, arama motorlarının kullanımı, bilgi kaynaklarına ulaşımı ve sunu programlarının kullanımı.

Dersin içeriği
1- Bilgi teknolojilerinde temel kavramlar
2- Bilgisayar mimarisinin açıklanması ve bilgisayar çeşitleri (masaüstü, dizüstü, el bilgisayarı)
3- Donanım birimleri, (ana kart, işlemciler, ram, ekran kartı, sabit diskler, ses kartı, ekran çeşitleri, optik disk okuyucular, yazıcılar)
4- Donanım birimleri, (ağ kartı, hub, klavye, fareler, tarayıcılar, ses sistemleri, hafıza kartları, kart okuyucular, kasa güç kaynağı, güç kaynağı)
5- İşletim sistemlerinin tanıtımı
6- İşletim sistemlerinin ayarları
7- İşletim sistemlerinin kullanımı
8- Ara sınav
9- İnternete giriş, temel internet terimlerinin açıklanması ve internete bağlanma şekilleri
10- Web tarayıcıları
11- Elektronik posta (e-posta gönderme/alma, dosya alma/gönderme, posta engelleme, adres defteri)
12- Arama motorları (internette bilgiye ulaşma, makale, kütüphane kullanımı, web siteleri hakkında bilgi, site trafikleri, web siteleri tasarımı hakkında bilgi, internet üzerinden işlemler)
13- Sunu programının tanıtımı
14- Sunu programı kullanımı, hazırlanması ve sunumu
15- Bilgi teknolojilerinin telif hakları
16- Son Sınav
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgi teknolojilerinde kullanılan temel terimleri tanır.
2- Bilgisayar mimarisini tanır.
3- Donanım birimleri ile ilgili terimleri tanır.
4- Yazılım bileşenleri ile ilgili terimleri tanır.
5- İşletim sistemlerini tanıtır ve kullanır.
6- Temel internet terimlerini, etkin ve güvenli internete bağlanma, bilgi kaynaklarına ulaşma yöntemlerini kullanır.
7- Sunu programını, mesleki ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde kullanır.
8- Bilgi teknolojilerini ile ilgili telif haklarını açıklar.
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2- Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3- İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4- İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5- Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6- İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8- Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10- Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12- Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15- Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17- Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     30
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar