Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANATSAL ŞUBE |
Üçüncü düzey |
SER 302.2 |
|
6 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SER301.2-SANATSAL ŞUBE
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. AYŞENUR CEREN ASMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA (Ders süreç takibi ve sonuç değerlendirmesi şeklinde teorik bilgi ve uygulamaya dayalı yürütülecektir. Süreç takibi ve haftalık çalışmalar gerektirdiğinden devam zorunluluğu vardır. Devam muafiyeti olanlar da her hafta işlenen konu ve süreç değerlendirmesine tabi olacakları için ders sorumluluklarını (proje ilerlemesi) ders sorumlusu ile koordineli olarak sürdürmeleri gerekmektedir.)
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı yöntemler, malzemeler ve çalışma stratejilerini kullanarak belirlenen bir konuya bağlı bireysel üç boyutlu sanat uygulamalarını başlatma ve organize etme becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin, malzemeye hem sanatsal hem de endüstriyel açıdan yaklaşarak deneyimlerini derinleştirmeleri ve eğilimler doğrultusunda üretimlerini çeşitlendirmeleri hedeflenir. Ayrıca, malzemeyi bir bütün olarak ele alabilmek için çeşitli destekleyici yöntemleri etkili bir şekilde kullanmaları teşvik edilir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilerin seramik alanında edindikleri teknik ve kavramsal bilgileri derinleştirerek, bireysel ifade biçimlerini üç boyutlu üretimlere dönüştürmelerini hedefleyen uygulamalı bir atölye çalışmasıdır. Malzeme bilgisi, üretim süreçleri ve çağdaş sanat yaklaşımlarının bir araya getirildiği bu ders kapsamında öğrenciler, farklı yöntemler ve malzemelerle özgün seramik projeleri geliştirir. Tasarım, planlama, uygulama ve sunum aşamalarını kapsayan bu süreçte, sanatsal ve endüstriyel bakış açılarını birleştirerek kişisel üretim dillerini güçlendirmeleri amaçlanır.
|
1- |
Sürecin Tanıtımı ve Tematik Yönlendirme-
Dönemin yapısının açıklanması, teslim koşulları ve takvimin paylaşılması. Önceki dönem belirlenen temanın hatırlatılması ve bu temanın büyük ölçekli seramik üretimlere nasıl taşınabileceğine dair yönlendirme.
|
2- |
Totem için Teknik Planlama ve Eskiz Çalışmaları-
120–150 cm yükseklikte, dış mekâna uygun, 5 parçalı bir seramik totemin teknik olarak planlanması. Taşıyıcı sistem, segmentasyon, sır ve yüzey planları. Eskiz, maket ve malzeme denemeleri.
|
3- |
Şekillendirme Başlangıcı: Totem Parçaları I-
Totemin ilk parçalarının üretimine başlanır. Büyük formların yapımı için plak, kalıp ya da birleştirme yöntemlerinin seçimi. Kuruma kontrolü üzerine vurgu.
|
4- |
Şekillendirme: Totem Parçaları II-
Totemin tüm parçalarının üretimine devam. Segmentler arası geçiş ve yapı bütünlüğü üzerinde çalışılır.
|
5- |
Şekillendirme ve Yüzey Müdahaleleri-
Form düzeltmeleri, detay işçiliği. Astar, kazıma, dokusal uygulama ya da yüzey planlamaları. Kuruma kontrolü ve üretim sırası planlanır.
|
6- |
Bisküvi Pişirim Hazırlığı-
Tamamlanan parçaların kuruluk kontrolü, fırın yerleşim planı. Gerekirse test fırını. Bisküvi öncesi son düzeltmeler.
|
7- |
Sır ve Yüzey Uygulamaları-
Bisküvisi yapılmış parçalara sır ya da dekoratif uygulamalar (angob, sır altı vb.). Tüm yüzeylerin dış mekâna uygun şekilde kaplanması ve korunması vurgulanır.
|
8- |
VİZE Değerlendirmesi-
Komisyon eşliğinde en az 5 parçalı, tamamı sır uygulanmış, minimum 120 cm yüksekliğindeki seramik totemin sunumu. Teknik ve tematik değerlendirme.
|
9- |
Enstalasyon için Alan Planlaması ve Tasarım-
100x60 cm ölçülerine uygun dikey ya da yatay bir enstalasyonun tasarımı. Mekânsal kurulum, yerleştirme planı, anlatı yapısı ve tematik bağlar üzerine çalışma.
|
10- |
Enstalasyon Parçaları I-
En az 10 parçalık enstalasyonun üretimine başlanır. Biçimsel çeşitlilik içinde birlik sağlama, yüzey planı, astar/sır/test yüzeyleri.
|
11- |
Enstalasyon Parçaları II-
Üretime devam. Parçalar arası geçiş, kurulabilirlik, taşıma/sunum ihtimalleri. Gerekirse modülerlik planı yapılır.
|
12- |
Kurutma, Rötuş, Pişirim Hazırlığı-
Parçaların yavaş kurutulması. Gerekirse teknik destek yapıların üretilmesi. Fırın planlaması.
|
13- |
Bisküvi ve Yüzey Uygulamaları-
Tüm parçaların bisküvi pişirimleri yapılır. Dekoratif müdahaleler, sır uygulamaları, astar/angob/oksit seçenekleri.
|
14- |
Sunum Hazırlığı-
Yerleştirme planının oluşturulması, mekân prova/yerleştirme eskizleri. Gerekirse sunum yüzeyleri/zemin elemanları hazırlığı. Parça koruma ve sabitleme önerileri.
|
15- |
FİNAL Değerlendirmesi-
Komisyon eşliğinde seramik enstalasyon sunumu ve değerlendirmesi. Teknik yeterlilik, tematik bütünlük, sunum ve estetik dil üzerine bireysel değerlendirme.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Önceden belirlenmiş bir kavramsal tema doğrultusunda, büyük ölçekli seramik işler ve mekâna özgü yerleştirmeler tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
2- |
Farklı şekillendirme, dekor ve sır tekniklerini kullanarak teknik yeterliliği yüksek, dış mekâna uygun seramik formlar üretebilir.
|
3- |
Seramik üretim sürecine yönelik planlama, taşıyıcılık, pişirim, sır ve yerleştirme stratejilerini organize edebilir.
|
4- |
Seri üretim içinde biçimsel ve tematik tutarlılığı sürdürebilir; parçalar arası dil birliğini kurabilir.
|
5- |
Enstalasyon mantığına uygun biçimde, çok parçalı seramik işlerin mekân içinde yerleştirme ve sunum çözümlerini geliştirebilir.
|
6- |
Teknik süreçle sanatsal kavrayışı birleştirerek, eleştirel düşünme ve estetik karar alma becerilerini güçlendirir.
|
7- |
Üretim sürecini komisyon önünde sözlü olarak sunabilir ve kendini kavramsal, teknik ve estetik düzeyde ifade edebilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
|
|
2- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
|
|
3- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
|
|
4- |
Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
5- |
Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
|
|
6- |
Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak
|
|
7- |
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak..
|
|
9- |
Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
|
|
10- |
Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
|
|
11- |
Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
|
|
13- |
Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
8
|
104
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
20
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
201
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Vitamin C: Clay and Ceramic in Contemporary Art, 2021, Phaidon.
|
|