Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Uzay Mühendisliği (y.l) > İLERİ ISI TRANSFERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ISI TRANSFERİ İkinci düzey UZM 510 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İSMAİL ATA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi İsmail ATA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Lisans seviyesinde ele alınan ısı iletimi konusunu kapsamlı bir şekilde ele alarak, zamana bağlı veya zamandan bağımsız geometrik olarak 2 boyutlu ve 3 boyutlu problemler için hesap yöntemlerini göstermektir.
Dersin tanımı Isı iletimi problemlerini zamana bağlı ve zamandan bağımsız olarak farklı problem çözme yöntemleri ile inceleme.

Dersin içeriği
1- Isı iletimine giriş
2- Zamana bağlı ve zamandan bağımsız ısı iletimi problemleri
3- Zamana bağlı ve zamandan bağımsız ısı iletimi problemleri
4- Zamandan bağımsız 2 boyutlu ısı iletimi
5- Zamana bağlı 2 boyutlu ısı iletimi
6- Konveksiyonun İleri Analizi
7- Radyasyonun Detaylı İncelenmesi
8- Vize
9- İleri Isı Transferi Yöntemleri
10- İleri Isı Transferi Yöntemleri
11- İleri Isı Transferi Uygulamaları
12- İleri Isı Transferi Uygulamaları
13- İleri Isı Transferi Uygulamaları
14- İleri Isı Transferi Uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Isı iletim yöntemlerinin tanımmlanması
2- Isı iletim problemlerinin çözümü
3- Bir boyutlu ısı iletim problemlerinin çözümü
4- İki boyutlu ısı iletim problemlerinin çözümü
5- Üç boyutlu ısı iletim problemlerinin çözümü
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 7 35
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 5 30
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 6 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar