Ön koşul dersleri
|
Veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. VEHBİ GÜNEŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Hayvanlarda sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının düzeltilmesi 3 teorik olmak üzere haftada 3 derste öğretilecektir.
|
Dersin amacı
|
Hayvanlarda sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının düzeltilmesi hakkında teorik ve uygulamalı bilgilerin aktarılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders hastalıklar sonucu hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının tedavisi öğreten derstir.
|
1- |
Uygulamalı sıvı elektrolit fizyolojisi 1
|
2- |
Uygulamalı sıvı elektrolit fizyolojisi 2
|
3- |
Uygulamalı sıvı elektrolit fizyolojisi 3
|
4- |
Elektrolit düzensizlikleri 1
|
5- |
Elektrolit düzensizlikleri 2
|
6- |
Asit-baz düzensizlikleri 1
|
7- |
Asit-baz düzensizlikleri 2
|
8- |
Asit-baz düzensizlikleri 3
|
9- |
sınav
|
10- |
Sıvı tedavisi 1
|
11- |
Sıvı tedavisi 2
|
12- |
Elektrolit tedavileri 1
|
13- |
Elektrolit tedavileri 2
|
14- |
Özel tedaviler 1
|
15- |
Özel tedaviler 2
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarını öğrenir.
|
2- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının klinik teşhisini öğrenir.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının laboratuvar teşhisini öğrenir.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının ayırıcı tanısını öğrenir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarının tedavisini öğrenir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda şekillenecek sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi bozukluklarından korunmayı öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
2
|
32
|
Ödevler
|
16
|
2
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Veteriner Acil Klinik, Eser Ofset, Erzurum, Özaydın İ (Ed). 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Fluid, electrolyte and acid-base disorders in small animal practice. WB Saunders, DiBartola 2006.
|
|