Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > HASTA İLE GÖRÜŞME VE KLİNİK YAKLAŞIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HASTA İLE GÖRÜŞME VE KLİNİK YAKLAŞIM Birinci düzey Y406 D1 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Diş Hekimliği Fakültesi öğrencisi olmak
Eğitimin dili
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA MÜMTAZ MAZICIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Sınıf dersi
Dersin amacı Günlük uygulamalarda sağlıklı/hasta bilişsel olarak nasıl iletişim kurulacağının bilincinde varmak
Dersin tanımı Öğrencilerin kendi bakış açıları kullanılarak tıbbi birikime bağlı olaylar üzerinden interaktif ders sunumu

Dersin içeriği
1- Bilimsel yöntem ve hasta doktor iletişimi
2- Hasta hikayesi alınması ve yorumlanması
3- Hasta ile görüşme için hastalık ve sağlım tanımı I
4- Hasta ile görüşme için hastalık ve sağlım tanımı II
5- Hasta ile görüşme yöntemleri
6- Konsültasyon ve sevk
7- Sağlıklı/hasta ve doktor iletişimi (Bağlam)
8- Sağlıklı/hasta ve doktor iletişimi (Doktor)
9- Sağlıklı/hasta ve doktor iletişimi (Hasta)
10- Hasta eğitimi (genel prensipler)
11- Hasta eğitimi (özel durumlar)
12- Kötü haber verme
13- Zor durumlar
14- Hasta doktor iletişimi ile ilgili görseller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Doktor hasta iletişimi ile ilgili bilimsel literatüre nasıl ulaşılacağının belirtilebilmesi
2- Sağlık durumu hakkında bilgi yeterli toplayabilme
3- Hasta doktor iletişimi ile ilgili asgari gereklilikleri sayabilmek
4- Hasta eğitimi ile ilgili temel bilgileri sayabilmek
5- Özel tıbbi durumların üstesinden gelebilmek için temel prensipleri sayabilmek
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     16
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar The new consultation: Developing doctor patient consultation David Pendleton, Theo Schofield, Peter Tate, Peter Havelock

Ders ile ilgili dosyalar