Giriş | English
Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > OTONOM SİNİR SİSTEMİ FARMAKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OTONOM SİNİR SİSTEMİ FARMAKOLOJİSİ Üçüncü düzey CVFT-604 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili Turkish
Koordinatör PROF. DR. HAKİ KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. NERGİZ HACER TURGUT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin amacı Otonom sinir sisteminde kullanılan ilaçlar hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Otonom sinir sistemi, otonom sinir sistemi ilaçları ve bunların etkileri

Dersin içeriği
1- Otonom sinir sistemi farmakolojisine giriş
2- Sempatomimetik ilaçlar I
3- Sempatomimetik ilaçlar II
4- Sempatomimetik ilaçlar III
5- Sempatolitik ilaçlar I
6- Sempatolitik ilaçlar II
7- Sempatolitik ilaçlar III
8- Ara sınav
9- Parasempatomimetik ilaçlar I
10- Parasempatomimetik ilaçlar II
11- Parasempatolitik ilaçlar I
12- Parasempatolitik ilaçlar I
13- Otonom ganliyonları etkileyen ilaçlar
14- Nöromusküler blokan ilaçlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Otonom sinir sisteminin yapısını öğrenir.
2- Sempatomimetik ve sempatolitik ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur.
3- Parasempatomimetik ve parasempatolitik ilaçları öğrenir. O
4- Otonom ganliyonları uyaran ve bloke eden ilaçları bilir.
5- Nöromusküler blokan ilaçlar hakkında bilgi sahibi olur.
6- Otonom sinir sisteminin yapısını öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji, Cilt 1, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp O, editör (2002)

Ders ile ilgili dosyalar