Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TEZ ÇALIŞMASI 2 |
Üçüncü düzey |
BFZ 812 |
|
4 |
25.00 |
25.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yalnızca doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. YUSUF CANER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araştırma görevlileri
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf dersi
|
Dersin amacı
|
Bu kursun amacı öğrencilere Biyofizik doktora Tezi olabilecek konular üzerinde çalışma ve yakın bilim dallarındaki gelişmeleri takip etmeyi sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders, doktora döneminde her yarıyılda açılan ve tüm öğrencilerin alabileceği, haftada 2 saatlik zorunlu bir derstir.
|
1- |
İlgili tez konuları
|
2- |
Güncel konular
|
3- |
Haftada 2 saat teorik yapılacak
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersin sonunda, öğrencilerin bilimsel bir deneyin nasıl yapılacağını örneklerle öğrenebilecek
|
2- |
Elde edilen sonucu yorumlayabilecek
|
3- |
Deneyde amaçlanan gereken bilgileri sayabilmeli Araştırma planı hazırlayabilmesi
|
4- |
Öğrencilerin deneysel bir çalışmanın aşamalarını hazırlayabilmeli
|
5- |
Veri toplama yöntemlerini sayabilmeli
|
6- |
Tablo ve grafik türlerini sayabilmeli Tablo ve grafiklerin sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli
|
7- |
Verileri uygun bir tablo ve grafikle gösterebilmeli
|
8- |
Bilimsel araştırma raporunun sahip olması gereken özellikleri sayabilmeli Bilimsel araştırma makalelerinde ve tezlerde bulunması gereken başlıkları sayabilmeli ve içeriklerini açıklayabilmeli
|
9- |
Bilimsel raporlarda kaynak gösterme kurallarını açıklayabilmeli
Öğrenciler, kendilerine verilen ödevler ile bilimsel bir çalışma yapabilme deneyimine sahip olacaklardır.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Farmakoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak bu alanla ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Farmakoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı bu alana uygulayabilme.
|
|
3- |
Farmakoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme
|
|
4- |
Farmakoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Farmakoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Farmakoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
28
|
2
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
28
|
2
|
56
|
Ödevler
|
28
|
2
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
28
|
2
|
56
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
42
|
8
|
336
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
28
|
2
|
56
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
630
|
AKTS
|
|
|
25.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Konuyla ilgili kaynaklar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|