Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AĞ GÜVENLİĞİ |
Üçüncü düzey |
BİM 523 |
|
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kriptografinin prensipleri, bilgi ve ağ güvenliğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bilgi Güvenliği, Kriptografinin Prensipleri, Mesaj Doğruluğu, Kimlik Denetimi, Ağ Katman Güvenliği, Kablosuz Ağ Güvenliği ve İşlevsel Güvenlik
|
1- |
Bilgi Güvenliği
|
2- |
Bilgi Güvenliği
|
3- |
Kriptografinin Prensipleri
|
4- |
Kriptografinin Prensipleri
|
5- |
Mesaj Doğruluğu
|
6- |
Mesaj Doğruluğu
|
7- |
Kimlik Denetimi
|
8- |
Kimlik Denetimi
|
9- |
Güvenli e-posta
|
10- |
TCP Bağlantılarının Güvenliği
|
11- |
Ağ Katman Güvenliği, IPsec
|
12- |
Kablosuz Ağ Güvenliği
|
13- |
Kablosuz Ağ Güvenliği
|
14- |
İşlevsel Güvenlik: Güvenlik Duvarları ve Sızma Tespit Sistemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgi güvenliği temel kavramlarının öğrenilmesi
|
2- |
Kriptografinin prensiplerinin öğrenilmesi
|
3- |
Mesaj doğruluğu ve kimlik denetimi kavramlarının öğrenilmesi
|
4- |
Taşıma katman güvenliğinin öğrenilmesi
|
5- |
Ağ katman güvenliğinin öğrenilmesi
|
6- |
Kablosuz ağ güvenliğinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
6
|
42
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
1
|
5
|
5
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
7
|
5
|
35
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Network Security Essentials Applications and Standarts, William Stallings, Prentice Hall
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Computer Networking: A Top Down Approach ,5th edition. Jim Kurose, Keith RossAddison-Wesley, April 2009.
|
|