Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (doktora) > AĞ GÜVENLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞ GÜVENLİĞİ Üçüncü düzey BİM 523 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kriptografinin prensipleri, bilgi ve ağ güvenliğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bilgi Güvenliği, Kriptografinin Prensipleri, Mesaj Doğruluğu, Kimlik Denetimi, Ağ Katman Güvenliği, Kablosuz Ağ Güvenliği ve İşlevsel Güvenlik

Dersin içeriği
1- Bilgi Güvenliği
2- Bilgi Güvenliği
3- Kriptografinin Prensipleri
4- Kriptografinin Prensipleri
5- Mesaj Doğruluğu
6- Mesaj Doğruluğu
7- Kimlik Denetimi
8- Kimlik Denetimi
9- Güvenli e-posta
10- TCP Bağlantılarının Güvenliği
11- Ağ Katman Güvenliği, IPsec
12- Kablosuz Ağ Güvenliği
13- Kablosuz Ağ Güvenliği
14- İşlevsel Güvenlik: Güvenlik Duvarları ve Sızma Tespit Sistemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgi güvenliği temel kavramlarının öğrenilmesi
2- Kriptografinin prensiplerinin öğrenilmesi
3- Mesaj doğruluğu ve kimlik denetimi kavramlarının öğrenilmesi
4- Taşıma katman güvenliğinin öğrenilmesi
5- Ağ katman güvenliğinin öğrenilmesi
6- Kablosuz ağ güvenliğinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 6 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 1 5 5
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Network Security Essentials Applications and Standarts, William Stallings, Prentice Hall
Yardımcı Kaynaklar Computer Networking: A Top Down Approach , 5th edition. Jim Kurose, Keith Ross Addison-Wesley, April 2009.

Ders ile ilgili dosyalar