Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORGANİK TARIM |
Birinci düzey |
TAB 317 |
Seçmeli |
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAMDİ ÖZAKTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Organik Tarım ilkeleri ve teknikleri konsunda farkındalik ve temel bilgi birikimi oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
0rganik tarımsal faaliyetlerin yürütülmesi, organik tarımsal üretimin teknikleri, geliştirilmesi, yaygınlaştırılması, üretim teknikleri, organik üretim girdileri, doğal alanlardan organik tarım ilkelerine uygun olarak ürün toplanması, bu ürünlerin işlenmesi, ambalajlanması, etiketlenmesi, depolanması, taşınması, pazarlanması, kontrolü, sertifikalandırılması, denetimi konularını
|
1- |
Organik Tarımın genel esasları
|
2- |
Organik Tarımın Yoğun tarımdan farklı yönleri
|
3- |
Organik Tarıma Geçişte Temel Kurallar
|
4- |
Organik bitkisel üretim kuralları
|
5- |
Organik Ürünlerin doğadan Toplanması ve gen kaynaklarının değerlendirilmesi
|
6- |
Organik Tarımda ürün yönetimi ve bitki sağlığı
|
7- |
Organik Hayvansal üretim kuralları
|
8- |
Organik üretim girdileri
|
9- |
Organik Ürünlerin İşlenmesi, Ambalajlanması, Etiketlenmesi,
|
10- |
Depolanması, Taşınması ve Pazarlanması
|
11- |
Kontrol ve/veya Sertifikasyon Sisteminin İşleyişi
|
12- |
Yetkilendirilmiş Kuruluşlarda Aranan Şartlar, Çalışma İzni, Çalışma Esasları ve Yaptırımlar
|
13- |
Organik Tarım Komiteleri ve görevleri örgütlenme
|
14- |
Agro-eko-turizm ve organik çiftlikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci çevre ve insan sağlığı ve tarımın süründürülebilirliği açısından organik tarımın önemini kavrar
|
2- |
Organik tarımın felsefesi ve geleneksel üretim ile farklılıklarını bilir
|
3- |
Doğadan toplama ve gen kaynaklarının korunması için gerekli kuralları bilir
|
4- |
Organik üretim girdileri hakkında bilgi sahibi olur
|
5- |
Pestisit/kimyasal içermeyen bitkisel ve hayvansal üretim üretim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olur
|
6- |
Organik ürünlerin işlenmesi, depolanması, taşınması ve pazarlanması konusunda temel bilgileri edinir
|
7- |
Agro-ekoturizm hakkında genel bilgi sahibi olur
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
2
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
2
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bulut S., Ed., "Organik Tarım Eğitim Kitabı", M Grup Matbaacılık A.Ş, KAYSERİ, 2011 (Link)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Organik tarımın uygulanmasına ilişkin yönetmelik
|
|