Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR SAKA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULKADİR SAKA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik olarak yüzyüze verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Geçmişten günümüze Türkiye’de meydana gelen anayasacılık hareketlerinin öğretilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Türkiye’de meydana gelen anayasa hukuku kapsamındaki gelişmeler.
|
1- |
Anayasa kavramı
|
2- |
Anayasaların ilk doğuşu ve temel anayasa felsefesi
|
3- |
Anayasa türleri (yazılı – yazısız, yumuşak – sert vb.)
|
4- |
Anayasal devlet – anayasalı devlet ayrımı
|
5- |
Anayasanın gerekliliği
|
6- |
Türkiye’de ilk anayasal hareketler
|
7- |
1876 Kanun-i esasi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
1921 anayasası
|
10- |
1924 anayasası
|
11- |
1961 anayasası
|
12- |
1982 anayasası
|
13- |
Güncel anayasa hareketleri temel tartışmalar
|
14- |
Final sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Anayasa kavramı öğrenilir
|
2- |
Anayasal devlet – anayasalı devlet ayrımı işlenir
|
3- |
Türkiye’de ki anayasal sistem tarihçesiyle ele alınır analizi yapılır
|
4- |
Anayasal sistemin kurumları, sorunları ve geleceği ele alınır
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
5
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Konuyla ilgili bütün kaynaklar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Konuyla ilgili bütün kaynaklar
|
|