Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > MÜZİK EDEBİYATI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜZİK EDEBİYATI II Birinci düzey MÜZ336 Zorunlu 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. GULNARA JOROBEKOVA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
Dersin veriliş şekli Teorik. Dönem içerisinde 2-3 haftada bir öğrencilere işlenen konular üzerinden seminer yapılarak sınava yönelik ara değerlendirmeler yapılacaktır.
Dersin amacı Müzik Edebiyatı dersi, dünya müziyi tarihinde Barok, Klasik, Romantik, Post-Romantik. Empressionizm ve XX. yuzyıl çağlarına ait olan (o cümleden Türk müziyi) önemli akımlar ve besteci isimleri, onların en önemli eserleri ile tanıtımını kapsar.
Dersin tanımı Müzik Edebiyatı dersi surecinde sanatın baştan beri geçirdiyi evrelere, değişimlere dayanarak Rönesans, Barok, çağlarından başlayarak XX. yuzyılın sonuna kadar en parlak ve önemli eserler ve onların yazarları ile tanışlık amaclanmıştır. III.sınıf Güz dönemi içerisinde Rönesans, Barok, Klasisizm ve Romantizm çağlarında yaranan müzik eserleri dinleme ve inceleme sırasında öğrencilerin dikkatına sunulur.

Dersin içeriği
1- Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
2- Müzikte İzlemcilik (empressionizm) – Debussi, Ravel müziği
3- Müzikte Post-Romantizm: Grig, Dvorak, Sibelius
4- Rus müziyi XIX. y.y-ın ikinci yarısında: “Rus beşleri” ve P.Çaykovski yaratıcılığı.
5- Rus müziyi (devam)- S.Rahmaninov, A.Skryabin.
6- 20.yy müziyi ve mövcut akımlar hakkında bilgi: Onikiton (dodekafon) sistemı ve serializm – A.Schönberg, A.Berg, A.Webern. Neo-klasisizm (Yeni klasikçilik) ve Folklorizm. İ,Stravinskiy, B.Bartok, S,Prokofyev.
7- P.Hindemit, O,Oneger, B.Britten, S.Barber
8- SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
9- SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
10- 20. yy farklı akımlar hakkında bilgi ve onlara ait olan müzik eserlerinin dinlenmesi ve araştırılması.
11- S.Prokofyev, D.Şostakoviç yaratıcılığı: enstrümantal esrleri, kuartet, Konçertolar.
12- S.Prokofyevin, D.Schostakoviç yaratıcılığının devamı: koro ve semfoni orkestra üçün yazılan eserler.
13- 20.yy Türkiye’de akademik müzik hakkında bilgi. “Türk beşlileri” müziğinden en parlak numunelerin dinletimi ve incelenmesi.
14- Çağdaş Türk profesyonel müziğinden örneklerin dinlenerek incelenmesi.
15- Seminer – dönem içi materyalin tekrarı.
16- FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
17- FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dinlenen müzik eserinin inceleme becerisini kazanabilme, dönemlerdeki stil özelliklerini müzikte araştırma başarısına nail olma
2- Dünya müzik edebiyatı hakkında genel bilgiye sahiplenme gibi amaçlar ön planda göze alınmıştır.
3- Müzik eserini piyanoda ya da CD-de öğrencilere dinleterek onun kalıp ve form özelliklerini anlatarak, aynı zamanda eserin yarandığı dönemin felsefesini, stil, dramaturji özelliklerini ve, en önemlisi, besteci amaçlarının açıklanması uygun görülmüştür.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Evin İlyasoğlu, 2003. Music in the Ages Yapı KREDİ Yay., İstanbul. Cavidan Selanik, 1996. Historical Adventure of Music, Doruk Yay., Ankara. Mehmet Kaygısız, 1999.History of Music. Kaynak Yayınları,İstanbul. V.Galatskaya, 1989. Literature of Western Music. Moscow
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar