Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜZİK EDEBİYATI II |
Birinci düzey |
MÜZ336 |
Zorunlu |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. GULNARA JOROBEKOVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. GANİRE HÜSEYNOVA
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik. Dönem içerisinde 2-3 haftada bir öğrencilere işlenen konular üzerinden seminer yapılarak sınava yönelik ara değerlendirmeler yapılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Müzik Edebiyatı dersi, dünya müziyi tarihinde Barok, Klasik, Romantik, Post-Romantik. Empressionizm ve XX. yuzyıl çağlarına ait olan (o cümleden Türk müziyi) önemli akımlar ve besteci isimleri, onların en önemli eserleri ile tanıtımını kapsar.
|
Dersin tanımı
|
Müzik Edebiyatı dersi surecinde sanatın baştan beri geçirdiyi evrelere, değişimlere dayanarak Rönesans, Barok, çağlarından başlayarak XX. yuzyılın sonuna kadar en parlak ve önemli eserler ve onların yazarları ile tanışlık amaclanmıştır. III.sınıf Güz dönemi içerisinde Rönesans, Barok, Klasisizm ve Romantizm çağlarında yaranan müzik eserleri dinleme ve inceleme sırasında öğrencilerin dikkatına sunulur.
|
1- |
Dersin işlenişi hakkında genel bilgiler.
|
2- |
Müzikte İzlemcilik (empressionizm) – Debussi, Ravel müziği
|
3- |
Müzikte Post-Romantizm: Grig, Dvorak, Sibelius
|
4- |
Rus müziyi XIX. y.y-ın ikinci yarısında: “Rus beşleri” ve P.Çaykovski yaratıcılığı.
|
5- |
Rus müziyi (devam)- S.Rahmaninov, A.Skryabin.
|
6- |
20.yy müziyi ve mövcut akımlar hakkında bilgi: Onikiton (dodekafon) sistemı ve serializm – A.Schönberg, A.Berg, A.Webern. Neo-klasisizm (Yeni klasikçilik) ve Folklorizm. İ,Stravinskiy, B.Bartok, S,Prokofyev.
|
7- |
P.Hindemit, O,Oneger, B.Britten, S.Barber
|
8- |
SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
|
9- |
SINAV HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme
|
10- |
20. yy farklı akımlar hakkında bilgi ve onlara ait olan müzik eserlerinin dinlenmesi ve araştırılması.
|
11- |
S.Prokofyev, D.Şostakoviç yaratıcılığı: enstrümantal esrleri, kuartet, Konçertolar.
|
12- |
S.Prokofyevin, D.Schostakoviç yaratıcılığının devamı: koro ve semfoni orkestra üçün yazılan eserler.
|
13- |
20.yy Türkiye’de akademik müzik hakkında bilgi. “Türk beşlileri” müziğinden en parlak numunelerin dinletimi ve incelenmesi.
|
14- |
Çağdaş Türk profesyonel müziğinden örneklerin dinlenerek incelenmesi.
|
15- |
Seminer – dönem içi materyalin tekrarı.
|
16- |
FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
|
17- |
FİNAL HAFTASI İşlenen konuları kapsayan yazılı ve sözlü değerlendirme.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dinlenen müzik eserinin inceleme becerisini kazanabilme, dönemlerdeki stil özelliklerini müzikte araştırma başarısına nail olma
|
2- |
Dünya müzik edebiyatı hakkında genel bilgiye sahiplenme gibi amaçlar ön planda göze alınmıştır.
|
3- |
Müzik eserini piyanoda ya da CD-de öğrencilere dinleterek onun kalıp ve form özelliklerini anlatarak, aynı zamanda eserin yarandığı dönemin felsefesini, stil, dramaturji özelliklerini ve, en önemlisi, besteci amaçlarının açıklanması uygun görülmüştür.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Evin İlyasoğlu, 2003. Music in the Ages Yapı KREDİ Yay., İstanbul.
Cavidan Selanik, 1996. Historical Adventure of Music, Doruk Yay., Ankara.
Mehmet Kaygısız, 1999.History of Music. Kaynak Yayınları,İstanbul.
V.Galatskaya, 1989. Literature of Western Music. Moscow
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|