Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KENT PLANLAMA SÜRECİ |
Birinci düzey |
ŞBP214 |
Zorunlu |
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Farklı planlama yaklaşımlarının karar mekanizması, karar çevresi ve uygulama araçlarının öğrenciye tanıtılması. Kent planlama sürecinde izlenilen aşamaların, imar planlama yöntem ve tekniği bağlamında sorun tanımı, veri toplama ve değerlendirme, planlama ve plan kararlarının oluşturulması bağlamında örnek plan ve uygulamalarla öğrencilere aktarılması.
|
Dersin tanımı
|
Alan kullanım kararları bağlamında şekillenen imar planlarının, çevre düzeni planlarından, nazım ve uygulama imar planlarına kadar farklı ölçek, nitelik ve içerikteki planlama yaklaşımlarını, plan ve plan raporlarının hazırlanma sürecinin öğrencilere aktarılmasını hedeflemektedir.
|
1- |
Dersin kapsamı konusunda genel bilgilendirme ve giriş
|
2- |
Kent, kent planlama ve alan kullanım planlaması ve planlama sürecikonusunda genel bir giriş / Ödev
|
3- |
İmar Planı hazırlama sürecinde sorun tanımlama ve analiz verilerinin derlenmesi
|
4- |
Harita bilgisi / Kadastro ve halihazır harita, Analiz verileri – Topografik ve iklimsel veri analizi
|
5- |
Analiz verileri – Tarihi ve kültürel veri analizi
|
6- |
Analiz verileri – Demografik ve ekonomik veri analizi
|
7- |
Analiz verileri – Mülkiyet, ulaşım ve politik veri analizi
|
8- |
Analiz verileri – Mülkiyet, ulaşım ve politik veri analizi
|
9- |
Vize
|
10- |
Eşik analizi / Ödev
|
11- |
Veri derleme ve değerlendirme süreci / Sorun – veri ilişkisi
|
12- |
Nüfus Projeksiyonu
|
13- |
İmar Planı ve Raporu’nun hazırlanması, Bölge ve Çevre Düzeni Planı, Nazım İmar Planı
|
14- |
İmar Planı ve Raporu’nun hazırlanması, Bölge ve Çevre Düzeni Planı, Nazım İmar Planı
|
15- |
Uygulama İmar Planı, Ada / Parsel / Yapı İlişkisi -TAKS/KAKS ve Emsal
|
16- |
Uygulama İmar Planı, Ada / Parsel / Yapı İlişkisi -TAKS/KAKS ve Emsal
|
17- |
Genel değerlendirme
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Halihazır harita ve plan arasındaki farkı açıklar.
|
2- |
Kentin sorunlarını tanımlar.
|
3- |
İmar Planı ve Plan Raporuna ilişkin temel düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir.
|
4- |
Ada/parsel ve yapı ilişkisini kurar.
|
5- |
Farklı plan ölçekleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
6- |
Plan analizlerini yapar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
1
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3194 sayılı imar mevzuatı ve ilgili yönetmelikler,
Ersoy, Melih,2009. Kentsel Planlamada Arazi Kullanım Standartları, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara.
Ersoy, Melih. 2016. Kentsel Planlama: Ansiklopedik Sözlük,Ninova Yayıncılık.
Bademli, Raci, 2013. Kentsel Planlama ve Tasarım Öğrencilerine Notlar, TMMOB Şehir Plancıları Odası, Ankara.
2013
Kentsel Planlama ve Tasarım Öğrencilerine Notlar
|
|