Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İNGİLİZCE-II |
İkinci düzey |
YBD 502 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
İNGİLİZCE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NAZIM ŞANLI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN NAZIM ŞANLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
AKADEMİK YÖNDEN ALANLARINDAKİ YAYINLARI OKUYUP ANLAMALARI VE KENDİLERİNİ İFADE ETMELERİNİ AMAÇLAMAKTADIR
|
Dersin tanımı
|
İngilizce diline yönelik Avrupa Dil Portföyü çerçevesinde belirlenmiş olan orta üst seviye kapsamında sekiz adet gramer konusunun işlenmesi ve okuma parçalarına yönelik sunumlar dersin tanımını oluşturmaktadır.
|
1- |
Tense Revision (Present Simple, Present Progressive, Past Simple, Past Progressive,)
|
2- |
Tense Revision ( Present Perfect Simple, Present Perfect Progressive, Past Perfect Simple, Past Perfect Progressive)
|
3- |
Future with ''going to'', Future with ''will'', Future Progressive, Future Perfect Simple, Future Perfect Progressive, Other Possbilities
|
4- |
Modal/Auxiliary Verbs 1: Can/Could/Be able to, Must/Have to, Will/Would
|
5- |
Modal/Auxiliary Verbs 2: May/Might, Need, Shall/Should/Ought to, Dare
|
6- |
Nouns: Countable Nouns, Plural Nouns, Uncountable Nouns, Singular Plural, Collective Nouns
|
7- |
Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
|
8- |
Comparisons, Participles as Adjectives, Adverbs, Order of Adverbs
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Infinitive with ''to'', Infinitive without ''to'', Infinitive Forms
|
11- |
Gerund, Gerund or Infinitive
|
12- |
Conditionals
|
13- |
Unreal Past Tenses, Suppose, As if/As though, Would rather, Had better, Wish/Hope
|
14- |
Passive Voice
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Somut ve soyut konulara yönelik yazılmış metinlerin ana fikirlerini kavrayıp mevcut metinler ve alanına yönelik teknik metinlerle ilgili fikir alış verişinde bulunabilir
|
2- |
Belirli bir seviyedeki akıcılık ve doğaçlama ile ana dili İngilizce olan konuşmacılarla iletişim kurabilir.
|
3- |
Kendisine sunulan çeşitli konulara yönelik detaylı bir metin oluşturup mevcut konunun faydalarından ve zararlarından bahsedebilir
|
4- |
Deneyimlerini, olayları, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini kısaca tanımlayıp nedenlere dayandırarak fikirlerini ve planlarını paylaşabilir.
|
5- |
Okul, iş ve gündelik hayatta kendisine sunulan benzer konuları kavrayıp çıkarımlarda bulunarak kendi tercihlerini belirtebilir.
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
2
|
20
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
3
|
5
|
15
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
30
|
0
|
Kısa sınav
|
5
|
0
|
Ödev
|
5
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
EXPLORING ENGLISH AND READER AT WORK 2
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ENGLISH DICTIONARY AND DIFFERENT READING MATERİALS
|
|