Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (yl. Yabanci Dil) > ELECTROMAGNETIC THEORY -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELECTROMAGNETIC THEORY -I İkinci düzey PHYS520 Zorunlu 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KEVSER ŞAHİN TIRAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ KEVSER ŞAHİN TIRAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Elektromanyetik teorinin temel prensiplerini ve kavramlarını anlatmak
Dersin tanımı Vector analysis, solution of electrostatic problems: Poissons’s and Laplace’s equations, method of images. Electrostatics in dielectric media, electrostatic energy. Electric current, magnetic field of steady current, electromagnetic induction, magnetic properties of matter, magnetic energy.

Dersin içeriği
1- Electrostatics
2- Divergence and Curl of Electrostatic Fields
3- Electric Potential
4- Work and Energy in Electrostatics
5- Conductors
6- Laplace’s Equation
7- The Method of Images
8- Separation of Variables
9- Multipole Expansion
10- Electric Fields in Matter
11- Linear Dielectrics
12- Magnetostatics
13- Divergence and Curl of Magnetic Fields
14- Magnetic Vector Potential
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- To learn concepts in Electrostatics
2- To understand electric potential
3- To learn Laplace’s equation and its applications
4- To learn method of images and its applications
5- To understand magnetic vector potential
6- To learn concepts in Magnetostatics
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2- To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3- To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4- To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5- Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6- Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7- Publishing original studies in peer-reviewed journals
8- To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9- Ability to present original views effectively within a community of experts
10- Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11- To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 12 4 48
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 6 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   70
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Klasik Elektrodinamik, John David JACKSON,çev: Prof. Dr. Zeki Zekeriya AYDIN
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar