Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA VE ÇOCUK |
Birinci düzey |
URTS 448 |
|
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SACİDE ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans.
|
Dersin amacı
|
Bu ders, öğrencilere medyada çocuklara ilişkin içerik hazırlarken ve sunarken, onların hak ve onurlarını koruyabilme amacıyla içerik üretebilmeye teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, çocuk ve çocukluk kavramları, çocuk hak haberciliği ve pratikleri, çocuk ve tüketim, çocuk odaklı medya gibi konular ele alınmaktadır.
|
1- |
Çocuk/Çocukluk Kavramı
|
2- |
Medya ve Çocuk İlişkisine Getirilen Yaklaşımlar
|
3- |
Dünyada ve Türkiyede Çocuk Haklarının Gelişimi
|
4- |
Çocuk Dostu Medya Kavramı
|
5- |
Çocukların medya ile kurdukları ilişkide karşılaşabilecekler sorunlar
|
6- |
Çocukların medya ile kurdukları ilişkide karşılaşabilecekler sorunlar
|
7- |
Çocuk ve medya ilişkisinde sorunlara yönelik farkındalık geliştirmek için proje üretiminin desteklenmesi noktasında örnek incelemeler
|
8- |
Çocuk ve medya ilişkisinde sorunlara yönelik farkındalık geliştirmek için proje üretiminin desteklenmesi noktasında örnek incelemeler
|
9- |
Hak Odaklı Haber Perspektifinde Çocuk Odaklı Habercilik
|
10- |
Çocuklarla ilgili haber üretiminde gözetilecek hassasiyetler
|
11- |
Çocukların haberlerde temsili
|
12- |
Çocukların haberlerde temsili
|
13- |
Çocuk, tüketim kültürü ve medya
|
14- |
Çocuk, tüketim kültürü ve medya
|
15- |
Popüler Kahramanlar ve Popüler Kültür
|
16- |
Konuların Genel Tekrarı ve Sınava Yönelik Öğrencilerin Hazırlanması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk ve çocukluk kavramları arasındaki farkı sorgular.
|
2- |
Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Haklarının gelişimi hakkında haberdar olur.
|
3- |
Medyada çocuk haklarının sınırlarını öğrenir.
|
4- |
Medyada çocuk ilgili klişeleri öğrenir.
|
5- |
Medya''da çocukların karşılaşabileceği sorunlara ilişkin bir farkındalık kazanır.
|
6- |
Medya ve çocuk ilişkisine dair bir konu seçerek bu konuya farkındalık geliştirebileceği, araştırma haber, podcast gibi bir proje ödevi hazırlayarak derse ilişkin bir çıktı üretir.
|
7- |
Tüketim ve çocuk sarmalarını sorgular.
|
8- |
Çizgi film karakterleri aracılığıyla yayılan popüler kültürün çocuklar üzerindeki etkisini anlar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ermenice dilbilgisi, Ermeni Kültürü, Ermeni Tarihi ve Ermeni Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Ermenice yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Ermenice– Türkçe, Türkçe –Ermenice çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Ermeni Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Ermenice´yi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Ermeni dili, edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
15- |
Ermeni dili, edebiyatı, kültürü ve tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
16- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
8
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
8
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çocuk Odaklı Habercilik (2007), IPS ILETİŞİM VAKFI YAYINLARI
Çocuk ve Medya (2015), Editör Selda Akçalı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Medya, Kadın ve Çocuk (2019), Editör Lokman Zor
|
|