Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA VE ÇOCUK |
Birinci düzey |
URTS 448 |
Zorunlu |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SACİDE ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÇİLEM TUĞBA KOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Konferans.
|
Dersin amacı
|
Bu ders, öğrencilere medyada çocuklara ilişkin içerik hazırlarken ve sunarken, onların hak ve onurlarını koruyabilme amacıyla içerik üretebilmeye teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında, çocuk ve çocukluk kavramları, çocuk hak haberciliği ve pratikleri, çocuk ve tüketim, çocuk odaklı medya gibi konular ele alınmaktadır.
|
1- |
Çocuk/Çocukluk Kavramı
|
2- |
Medya ve Çocuk İlişkisine Getirilen Yaklaşımlar
|
3- |
Dünyada ve Türkiyede Çocuk Haklarının Gelişimi
|
4- |
Çocuk Dostu Medya Kavramı
|
5- |
Çocukların medya ile kurdukları ilişkide karşılaşabilecekler sorunlar
|
6- |
Çocukların medya ile kurdukları ilişkide karşılaşabilecekler sorunlar
|
7- |
Çocuk ve medya ilişkisinde sorunlara yönelik farkındalık geliştirmek için proje üretiminin desteklenmesi noktasında örnek incelemeler
|
8- |
Çocuk ve medya ilişkisinde sorunlara yönelik farkındalık geliştirmek için proje üretiminin desteklenmesi noktasında örnek incelemeler
|
9- |
Hak Odaklı Haber Perspektifinde Çocuk Odaklı Habercilik
|
10- |
Çocuklarla ilgili haber üretiminde gözetilecek hassasiyetler
|
11- |
Çocukların haberlerde temsili
|
12- |
Çocukların haberlerde temsili
|
13- |
Çocuk, tüketim kültürü ve medya
|
14- |
Çocuk, tüketim kültürü ve medya
|
15- |
Popüler Kahramanlar ve Popüler Kültür
|
16- |
Konuların Genel Tekrarı ve Sınava Yönelik Öğrencilerin Hazırlanması
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çocuk ve çocukluk kavramları arasındaki farkı sorgular.
|
2- |
Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Haklarının gelişimi hakkında haberdar olur.
|
3- |
Medyada çocuk haklarının sınırlarını öğrenir.
|
4- |
Medyada çocuk ilgili klişeleri öğrenir.
|
5- |
Medya''da çocukların karşılaşabileceği sorunlara ilişkin bir farkındalık kazanır.
|
6- |
Medya ve çocuk ilişkisine dair bir konu seçerek bu konuya farkındalık geliştirebileceği, araştırma haber, podcast gibi bir proje ödevi hazırlayarak derse ilişkin bir çıktı üretir.
|
7- |
Tüketim ve çocuk sarmalarını sorgular.
|
8- |
Çizgi film karakterleri aracılığıyla yayılan popüler kültürün çocuklar üzerindeki etkisini anlar.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
8
|
16
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
8
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Çocuk Odaklı Habercilik (2007), IPS ILETİŞİM VAKFI YAYINLARI
Çocuk ve Medya (2015), Editör Selda Akçalı
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Medya, Kadın ve Çocuk (2019), Editör Lokman Zor
|
|