Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.iö) > ETKİLİ OKUL VE KALİTE
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ETKİLİ OKUL VE KALİTE İkinci düzey EGB 537 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMRA DEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, kalite kavramı ve eğitime etkisi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş, toplam kalite yönetimi, formal liderliğin okuldaki ilkeleri, sosyal bağlamda başarı, demokratik eğitim, eğitimde fırsat eşitliği, eğitimde akreditasyon, okullarda kalite uygulamaları, eğitim yönetiminde yeni yaklaşımlar, etkili okul ve üretken okul kavramlarına giriş.

Dersin içeriği
1- Etkili Okul ve Üretken Okul Kavramlarına Giriş
2- Toplam Kalite Yönetimi
3- Formal Liderliğin Okuldaki İlkeleri
4- Sosyal Bağlamda Başarı
5- Demokratik Eğitim
6- Eğitimde Fırsat Eşitliği
7- Eğitimde Akreditasyon
8- Okullarda Kalite Uygulamaları
9- Okul modelleri ve Kalite
10- Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
11- Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
12- Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar
13- Etkili Okul ve Üretken Okul Kavramları
14- Sonuç ve Değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toplam Kalite Yönetimi kavramını Söyleme
2- Demokratik Eğitim ve Eğitimde Fırsat Eşitliği kavramlarını tartışma
3- Okullarda Kalite Uygulamalarının farkında olma
4- Eğitimde Akreditasyon ve Sosyal Bağlamda Başarı kavramlarını açıklama
5- Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımları Karşılaştırma
6- Okullarda kalite uygulamalarını örnekleme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 1 25 25
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı BALCI, Ali. Etkili Okul. Ankara: Yavuz Dağıtım, 1993
Yardımcı Kaynaklar OWENS, Robert G. Organizational Behavior in Education.1994.

Ders ile ilgili dosyalar