Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DİNLEME KONUŞMA II |
Birinci düzey |
ÇER 106 |
Zorunlu |
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
kabardey
|
Koordinatör
|
DOÇ. IRINA ÖZDEN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. IRINA ÖZDEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
öğretim dilinde düşüncelerini dinleme, anlama ve ifade etme becerisinin geliştirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilere, öğrenme hedefleri, sosyal hedefleri ile ilgili konuları dinlemek için eğitim metinleri sunulmaktadır. Verilen konulardaki metinleri dinlemeyi sağlar: Minyatürler temelinde, sorulara cevap vermek, kendi ifadelerini oluşturmak, metinlerin içeriğine, konuşma durumlarına karşılık vermek için beceriler oluşturulur.
|
1- |
Sözcüksel malzemenin "Serbest zaman" üzerindeanlatımı. Şimdiki ve gelecek zamanın fiilleri. Zarflar. İletişimsel konuşma (durumsal) alıştırmalar. Diyaloglar ve monologlar görsel işitsel desteği kullanarak iki veya üç cümle düzeyinde.
|
2- |
Konu Benim Anavatanım. Sözcüksel tematik malzemeninanlatımı. "CBD''nin vatanı" metnini dinlemek. Metne dayalı kapsamlı ifadeler. Resimdeki monologlar. Geçmiş zaman fiilleri. Sıfatlar. Sıfatların adlarının karşılaştırmalı ve mükemmel derecede karşılaştırılması.
|
3- |
Konuyla ilgili sözlü materyalinanlatımı. Metnin dinlenmesi. Diyalogu analojiyle derleme.
|
4- |
Konuyla ilgili sözel materyalinanlatımı. Metnin dinlenmesi. Sorulara cevaplar "Bir hikaye okuma".
İsimlerin çoğulluğu, isim ve sözlerin ruh hallerinin sorgulanması. İhtilaflı kelimelerle sözdizimsel yapılar.
|
5- |
Sözcüksel malzemenin Yolculuk teması üzerindeanlatımı. "Elbrus''a Giden Yol" metnini dinlemek.
|
6- |
Tema Restoranda. Metni dinlerken "Restoranda akşam yemeği." Sorulara cevaplar. Tematik sözlüğünanlatımı, metinde eş anlamlı kelimeler.
|
7- |
Konu Gelecek için planlarımız. Metnin dinlenmesi. Duyurudaki eksik metnin doldurulması. Sorulara cevaplar. Modelde bir monolog derlemek. Tematik sözlüğünanlatımı, fiilin koşullu hali.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Tema Biyografi. Metinleri dinlemek "Biyografim", "A. Keshokov''un hayatı ve çalışması". Monologların analoji ile derlenmesi. Metinlerin yeniden yazılması. Sendikalarla sözdizimsel yapılar. Tematik kelimelerin anlatımı.
|
10- |
Konu Bakkalda. "Süpermarkette" metnini dinlemek. Кelimelerle cümleler oluşturma Nerede ve ne satın alıyorsunuz? İletişimsel konuşma (durumsal) alıştırmalar. Diyalogu analojiyle derleme. Konuşmaları değiştirmek: ikame, kopyaların genişletilmesi.
|
11- |
Konu Doğum Günü. Takvim. Tematik kelimelerinanlatımı.. Gelecek zamanın fiilleri. Zarflar. Parçacıklar.
|
12- |
Konu Mesleği. Metinleri dinlemek "Ben doktor olmak istiyorum", "Metodist ve öğretmen L. Kugot". Metin ile çalışın: soruların cevapları, sözcüksel birimlerin değiştirilmesi, eş anlamlı ve yüce sözcüklerin değiştirilmesi. Gelecek mesleğe ilişkin metinlere dayalı sözlü ifadeler. Tematik kelımelerin anlatımı, karmaşık cümlelerın kuruluşu. Parçacıklar. Şartlı-subjektif duygudurumun fiilleri.
|
13- |
Eğitimi Metinleri dinlemek. Metin desteği ile resimlerin açıklaması. Tematik kelimelerin anlatımı.
Fiilin zorunlu ruh hali. Geriz.
|
14- |
Konu İlgi alanlarım. Metinleri dinlemek. Fiil zamanlar. Sevdiğim yapılar ... Sevdiğim ... Koşullu-subjektif duygudurum.
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Dilin fonetik sistemine hakim olmak.
|
2- |
Sözlü konuşmayı anlama, yeterli yanıt.
|
3- |
Düşüncelerin doğru ifadesi için cümle oluşturma ve gramer bilgisini kullanma becerisi.
|
4- |
Bilgileri analiz edebilecek, metindeki ana ve ikincil bilgileri vurgulayabilecek.
|
5- |
Gerçekleştirmek и kullanmak в konuşmada kelime hazinesi farklı tematik gruplar iletişim alanını ve amaçlarını dikkate alarak iletişim
|
6- |
sistem cihazı bilgisi sözcüksel düzey dilin, toplumdilbilimsel sözcüksel özellikler
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
|
|
2- |
Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
|
|
3- |
Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
|
|
4- |
Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
5- |
Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
|
|
6- |
Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
|
|
7- |
Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
|
|
8- |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
|
|
9- |
Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
|
|
10- |
Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
|
|
11- |
Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
|
|
12- |
Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
|
|
14- |
Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
3
|
6
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
6
|
36
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Varkvasova, Rimma Khazizovna. Peuble : Yeni başlayanlar için yoğun Kabardeyce dil kursu : Giriş dersleri / R. H. Varkvasova, O. N. Guseva, L. A. Pheshkhov. - Nalçik : El-Fa, 1998. - 54, [2] с. : resimli. : 21 cm.; ISBN 5-88195-311-8.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kabardey dilini öğrenmek = Adygebze zydog''ashié :Kabardey dilini bilmeyen öğrenciler için Bekanova, Masirat Sefudinovna 2012
|
|