Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > BESLENME İLKELERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BESLENME İLKELERİ Birinci düzey TUR215.2 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ERŞAN YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ REHA KILIÇHAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere Sağlıklı birey olabilmek için sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak, yeterli ve dengeli beslenme ilkelerini kazandırmak, önce kendi bedenlerine ve sağlıklarına, sonra işlerine önem veren bireylerin yetişmesine katkıda bulunmaktır.
Dersin tanımı Bu ders beslemenin temel prensipleri hakkında bilgi sunmaktadır. Ders besin maddelerinin tanımlanması ve fonksiyonları, sindirim ve emilim, besin kaynakları, bireylerde beslemenin rolü ve besinlerin bozulma nedenleri ana konularını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Beslenme ile ilgili temel kavramlar
2- Besin öğesi ve sağlık
3- Karbonhidratlar
4- Proteinler
5- Enerji Metabolizması
6- Su
7- Mineraller
8- Vitaminler
9- Besin Grupları
10- Besinlerin Bozulma Nedenleri
11- Türkiye'de en fazla görülen beslenme hataları
12- İnsanların yaş ve fiziki yapılarına göre beslenme
13- Kalori Hesaplama
14- Beslenme Görgüsü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beslenme ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2- Besin öğesi ve sağlık konularında bilgi sahibi olur.
3- Karbonhidratları öğrenir.
4- Proteinleri öğrenir.
5- Enerji metabolizması hakkında bilgi sahibi olur.
6- Suyun vücudumuz için önemini kavrar.
7- Mineralleri öğrenir.
8- Vitaminleri öğrenir.
9- Besin grupları hakkında bilgi sahibi olur.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama, Sıdıka Bulduk, Detay Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Beslenme İlkeleri ve Menü Planlama, Cemal Türkan, Cemal Türkan Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar