Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (yüksek Lisans) > TÜRKİYE EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE EKONOMİSİ İkinci düzey İKT 577 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MİRAÇ FATİH İLGÜN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders, esas olarak anlatım ve sınıf içi tartışma yöntemleriyle yürütülecektir. Gerektiğinde öğrencilere ödev ve grup çalışması da yaptırılacaktır.
Dersin amacı Makroekonomik konularda Türkiye ekonomisinde yaşanan tecrübeleri tartışmak ve yorum yeteneğini geliştirmek
Dersin tanımı Bu ders, Türkiye''nin tarihsel olarak makroiktisadi değişkenlerindeki gelişmeleri ve ekonomik kurumları tanıtmaktadır.

Dersin içeriği
1- Osmanlı Devletinin son dönemlerinde iktisadi yapı
2- 1923-1932 dönemi Türkiye ekonomisi
3- 1929-1939 Türkiye ekonomisi - Devletçilik dönemi
4- 1939-1945 dönemi savaş ekonomisi ve 1945-1960 serbestleşme dönemi
5- 1960-1980 planlı kalkınma dönemi
6- 1980-2000 dönemi Türkiye Ekonomisi
7- Türkiye ekonomisinin son 20 yıllık ekonomik gelişimi (makroekonomik göstergeler)
8- Ara sınav
9- Türkiye ekonomisinin sektörel yapısı (gsyih, ,istihdam vs.)
10- Türkiye ekonomisinde yaşanan ekonomik krizler ve etkileri
11- Türkiye ekonomisinin cari açık sorunu ve çözüm önerileri
12- Türk bankacılık sistemi
13- Türkiye’nin borç yapısı
14- Türkiye’nin kamu mali yapısı - I
15- Sunumlar
16- Final sınavı
17- Final sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- ekonomik gelişimi yorumlamak
2- türkiye'deki kurumları öğrenmek
3- türkiye ekonomisinin tarihini öğrenmek
4- sektörel gelişimi öğrenmek
5- türkiye bütçesini analiz etmek
6- temel makro göstergeleri öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
2- İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
3- İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
4- Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
5- İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
6- Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
7- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yakup KEPENEK ve Nurhan YENTÜRK. Türkiye Ekonomisi, 19.baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2007.
Yardımcı Kaynaklar -Gülten KAZGAN. Tanzimattan 21.Yüzyıla Türkiye Ekonomisi. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay, 2002. -Gülten KAZGAN. Türkiye Ekonomisinde Krizler (1929-2001). Ekonomi Politik Açısından Bir İrdeleme. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yay, 2003.

Ders ile ilgili dosyalar