Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 İkinci düzey ENM 712 4 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET DURAN TOKSARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ---
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derstte, öğrenciye tez aşamasında kullanacağı alet ve ekipmanların tanıtımı, çalışma prensipleri ve nasıl kullanılacağıyla birlikte elde edilecek sonuçların nasıl analiz edileceği ve nasıl yorumlanmasının gerektiği açıklanancaktır. İş güvenliği, laboratuvar güvenliği ve ilk yardım eğitimleri hususunda bilgilendirmeler yapılacaktır. Ayrıca, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarınının çıktılarının analizini yapabilmeyi, değerlendirmeyi, yorumlamayı ve talep edilen niteliklere uygun bir formatta bilimsel bir metin haline dönüştürebilmeleri becerisinin kazandırılmasıamaçlanmıştır.
Dersin tanımı Tez çalışmasının yapıldığı alan, ortam ve kullanılacak alet ve ekipmanların tanıtılması, alet ve ekipmanların çalışma prensiplerinin gösterilmesi

Dersin içeriği
1- Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları
2- Tez çalışması için kullanılan alan ve kısıtlamaları
3- Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi
4- Bilimsel çalışmalarda kullanılacak her bir alet ve ekipmanın çalışma prensibi
5- Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
6- Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, alet ve ekipmanların kullanımı
7- Çalışmanın tasarımı
8- Çalışmanın tasarımı
9- Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
10- Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
11- Çalışmanın yöntem ve bulgularının tablo, grafik gibi görsel araçlar kullanılarak sunulması
12- Çalışmada kullanılacak istatistik programı
13- Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması
14- Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Endüstri mühendisliği yüksek lisans yeterliliklerine dayalı endüstri mühendisliğinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, özgün bir konuda bilimsel saygınlık içinde bağımsız olarak araştırma sürecini algılayabilmek, tasarlayabilmek, uygulayabilmek ve sonuçlandırabilmek
2- Endüstri mühendisliğinde en yeni bilgilere sistematik bir yaklaşımla sahip olmak ve kavramanın yanında, endüstri mühendisliği ile ilgili araştırmalarda, yöntem ve becerilerde üst düzeyde ustalık kazanmak
3- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, endüstri mühendisliğine uygulayan özgün bir çalışmanın en az bir bölümünü, ulusal ve/veya uluslararası hakemli saygın dergilerde yayınlayıp, endüstri mühendisliğinde bilginin sınırlarını genişleterek bilime katkıda bulunmak
4- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
5- Ar-ge ve yenilik yapabilmek
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 30 3 90
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 60 8 480
Toplam iş yükü     626
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile ilgili yerli ve yabancı ders kitapları
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili literatür

Ders ile ilgili dosyalar