Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > DİNİ-TASAVVUFİ ESERLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNİ-TASAVVUFİ ESERLER Üçüncü düzey TDE 676 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi.
Dersin tanımı Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi.

Dersin içeriği
1- Dînî-Tasavvufî Eser Nedir?
2- Bir Tür Olarak Dînî-Tasavvufî Eserlere Genel Bir Bakış
3- Yüzyıllara Göre Dînî-Tasavvufî Eserler
4- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi I
5- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi II
6- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi III
7- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi IV
8- Vize
9- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi V
10- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi VI
11- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi VII
12- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi VIII
13- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi IX
14- Genel Değerlendirme
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dinî-tasavvufî eserlere örnekler; yüzyıllara yayılmış eserlerden örnek metin incelemesi.
2- Bir tür olarak Dinî-tasavvufî eserler hakkında bilgi edinilmesi
3- Dinî-tasavvufî eserlerin edebiyatımızdaki yerinin tespiti
4- Dinî-tasavvufî eserler hakkında ilmî bilgi elde edinilmesi
5- Türler arasında buna benzer eserlerin yeri
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Abdurrahman Küçük, Dînî Tasavvufî Türk Edebiyatı
Yardımcı Kaynaklar Âlim Yıldız, Türk İslam Edebiyatı. Rıdvan Canım, Divan Edebiyatında Türler. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nesir. Fahir İz, EskiTürk Edebiyatında Nazım.

Ders ile ilgili dosyalar