Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Hayvan Bes.ve Bes.has.(doktora) > EĞİTİM SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Üçüncü düzey MB 102 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KASIM KARAMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KASIM KARAMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, içinde yaşadığı toplumdan bağımsız ele alınamayacak olan eğitimin sosyoloji disipliniyle olan ilişkisini göstermek; öğrencilerin temel sosyolojik kavramları tanımalarını sağlamak; eğitim alanına yansıyan sosyolojik problemlerin neler olduğu bilgisini vererek bu problemlere ne tür çözüm önerileri getirilebileceğini tartışmaktır.
Dersin tanımı Sosyolojinin temel kavramları: Toplum, sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay vd.; sosyolojinin öncüleri (İbn-i Haldun, A. Comte, K. Marx, E. Durkheim, M. Weber vd.) ve eğitim görüşleri; temel sosyolojik teoriler (işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik, çatışma kuramı, eleştirel teori, fenomenoloji ve etnometodoloji) açısından eğitim; toplumsal süreçler (sosyalleşme, sosyal tabakalaşma, sosyal hareketlilik, sosyal değişme vd.) ve eğitim; toplumsal kurumlar (aile, din, ekonomi, siyaset) ve eğitim; Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi (Ziya Gökalp, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan vd.); kültür ve eğitim; sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul.

Dersin içeriği
1- Sosyolojinin temel kavramları:Toplum nedir?
2- sosyal yapı, sosyal olgu, sosyal olay kavramla
3- sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri: İbn-i Haldun, A. Comte
4- sosyolojinin öncüleri ve eğitim görüşleri: K. Marx, E. Durkhei
5- sosyolojik teoriler:işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik açısından eğitim
6- sosyolojik teoriler:işlevselcilik, yapısalcılık, sembolik etkileşimcilik, çatışma kuramı, eleştirel teori,fenomenoloji ve etnometodolojiaçısından eğitim
7- Araştırma yöntem ve teknikleri
8- Toplumsal süreçler:sosyal tabakalaşma,sosyal hareketlilik ve eğitim
9- Toplumsal süreçler: sosyal değişme ve eğitim
10- Toplumsal kurumlar: Aile, din, ekonomi, siyaset ve eğitim
11- Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi: Ziya Gökalp ve Prens Sebahattin
12- Türkiye’de sosyolojinin ve eğitim sosyolojisinin gelişimi:İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Nurettin Topçu, Mümtaz Turhan
13- Kültür ve eğitim
14- Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okul.
15- Toplumsal Bir Sistem Olarak Okul
16- Bilgi Toplumunda Eğitim ve Öğretmenlik Mesleği
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyoloji nedir? Temel kavramları tanımlar..
2- Eğitim ve sosyolojisi ilişkisini açıklayabilme, Eğitim sosyolojisinin kurucularını ve temel görüşlerini kavrar.
3- Temel sosyolojik kuramları ve eğitimle ilişkisini kavrar.
4- Toplumsal tabakalaşma, toplumsal hareketlilik ve toplumsal değişme eğitim ilişkisini açıklar.
5- Türkiye''''de eğitim sosyolojisinin gelişimi ve katkı sağlayan sosyologları ve görüşlerini kavrar.
6- Eğitim-kültür ilişkisini kurar.
7- Sosyal, kültürel, ahlaki bir sistem ve topluluk olarak okulun toplumsal yapı içindeki yeri ve işlevlerini açıklar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Eğitim sosyolojisi ile ilgili tüm kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  Ders içeriğini kapsayan tüm Eğitim sosyoloji ve diğer yardımcı kaynaklar ders metaryali olarak kullanılabilir.
İndir  ERUDM üzerinden paylaşılmaktadır