Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Mustafa KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Dersi alan öğrencilerin engelli gruplarından,bedensel, görme, işitme ,zihinsel engelli bireyleri tanıma ve onların eğitimleri konusunda pozitif tutum geliştirmeleri; engelliliğin nedenleri ve gereken önlemler konusunda bilgi birikimine sahip olmaları; beden eğitimi ve sporun engelli birey üzerine etkilerinin önemini kavramalarını amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Dersi alan öğrencilerin engelli gruplarından,bedensel, görme, işitme ,zihinsel engleli bireyleri tanıma ve onların eğitimleri konusunda pozitif tutum geliştirmelerinin sağlanmasıdır.
|
1- |
Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar
|
2- |
Engel,yetersizlik ve özür kavramları.
|
3- |
Zihinsel engelli bireyler
|
4- |
Zihinsel engelli bireyleri okullarında ziyaret ve Beden eğitimi derslerine katılım
|
5- |
Görme engelli bireyler
|
6- |
Görme engelli bireyleri okullarında ziyaret ve Beden eğitimi derslerine katılım
|
7- |
İşitme engelli bireyler
|
8- |
İşitme engelli bireyleri okullarında ziyaret ve BE derslerine katılım
|
9- |
Bedensel engelli bireyler
|
10- |
Bedensel engelli bireyleri okullarında ziyaret ve Beden eğitimi derslerine katılım
|
11- |
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite
|
12- |
Otizm
|
13- |
Paralimpik olimpiyatlar
|
14- |
Engelli bireylerde fiziksel aktivite testleri
|
15- |
Genel değerlendirme konuları
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Beden eğitiminde özel gereksinimi olan bireylerle ile ilgili kavramları öğrenir
|
2- |
Özel bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlar.
|
3- |
Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirir.
|
4- |
Özel bireysel özelliğine göre uygulama programı hazırlar.
|
5- |
Temel kavramları öğrenir
|
6- |
Testler uygular.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
4
|
8
|
32
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
72
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara
Eliker, P. Z,Celep, S,A, (2003). İşitme engellilerin eğitiminde Öğretmen El Kitabı. (Ed). Gönül Akçamete.MEB Özel Eğitim ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|