Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Birinci düzey BSÖ 410 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Dersi alan öğrencilerin engelli gruplarından,bedensel, görme, işitme ,zihinsel engelli bireyleri tanıma ve onların eğitimleri konusunda pozitif tutum geliştirmeleri; engelliliğin nedenleri ve gereken önlemler konusunda bilgi birikimine sahip olmaları; beden eğitimi ve sporun engelli birey üzerine etkilerinin önemini kavramalarını amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Dersi alan öğrencilerin engelli gruplarından,bedensel, görme, işitme ,zihinsel engleli bireyleri tanıma ve onların eğitimleri konusunda pozitif tutum geliştirmelerinin sağlanmasıdır.

Dersin içeriği
1- Beden eğitiminde engellilik ile ilgili kavramlar
2- Engel,yetersizlik ve özür kavramları.
3- Zihinsel engelli bireyler
4- Zihinsel engelli bireyleri okullarında ziyaret ve Beden eğitimi derslerine katılım
5- Görme engelli bireyler
6- Görme engelli bireyleri okullarında ziyaret ve Beden eğitimi derslerine katılım
7- İşitme engelli bireyler
8- İşitme engelli bireyleri okullarında ziyaret ve BE derslerine katılım
9- Bedensel engelli bireyler
10- Bedensel engelli bireyleri okullarında ziyaret ve Beden eğitimi derslerine katılım
11- Dikkat eksikliği ve hiperaktivite
12- Otizm
13- Paralimpik olimpiyatlar
14- Engelli bireylerde fiziksel aktivite testleri
15- Genel değerlendirme konuları
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beden eğitiminde özel gereksinimi olan bireylerle ile ilgili kavramları öğrenir
2- Özel bireysel özelliğine göre plan ve program hazırlar.
3- Özel gereksinimli bireylerin beden eğitimi ve spor uygulamalarında uygun materyal geliştirir.
4- Özel bireysel özelliğine göre uygulama programı hazırlar.
5- Temel kavramları öğrenir
6- Testler uygular.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 8 32
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara Eliker, P. Z,Celep, S,A, (2003). İşitme engellilerin eğitiminde Öğretmen El Kitabı. (Ed). Gönül Akçamete.MEB Özel Eğitim ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar