Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİLİM FELSEFESİ |
İkinci düzey |
RSH 616 |
|
1 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. RAMAZAN ERTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Aktif Yöntem
|
Dersin amacı
|
İlk çağlardan günümüze kadar bilim dünyasındaki ilerlemeler ve bunun Türkiye’de ve dünyada izlenen politikalara, sağlığa ve hemşireliğe yansıması arasındaki ilişkiyi kavratabilmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bilimsel düşünce sisteminin tarihsel süreçteki gelişim evreleri ve bunun ekonomiye, politikalara,toplum sağlığına ve hemşireliğe yansımalarını inceler.
|
1- |
Çeşitli düşünce şekilleri arasında bilim ve bilimsel düşünce
|
2- |
Mitolojik düşünce, dinsel düşünce, bilimsel düşünce
|
3- |
Bilim Mantığının temel varsayımları
|
4- |
Nedensellik ilkesinin işlerliği, Kanunluluk fikri
|
5- |
Bilimsel düşüncenin tarihsel gelişimi (Antik dönem, ortaçağlar)
|
6- |
Bilimsel Düşüncenin Tarihsel Gelişimi (Aydınlanma ve modern dönem, Postmodern dönem)
|
7- |
Bilgi - Bilim ilişkisi
|
8- |
Bilim kuramları (Doğa Bilimleri)
|
9- |
Bilim kuramları (Sosyal Bilimler)
|
10- |
Bilginin temel nitelikleri
|
11- |
Bilimsel bilginin temel nitelikleri
|
12- |
Başlıca bilimsel yöntemler
|
13- |
Bilimsel yöntemin temel nitelikleri
|
14- |
Genel Değerlendirme
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilimsel bilginin niteliğini kavrar
|
2- |
Bilimsel perspektifi kendi uzmanlık alanına uygular
|
3- |
Sağlık ve bilim ilişkisini farklı boyutlarda analiz eder.
|
4- |
Bilimsel gelişmeler ve bunun yansımalarını izler
|
5- |
Bilimsel düşüncenin tarihi gelişimini bilir
|
6- |
Bilgi - bilim ilişkisini kavrar
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
1
|
13
|
13
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
120
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Ülken H. Ziya, Bilim Felsefesi, İstanbul: Ülken Yayınları, 1988 2.Yıldırım Cemal, Bilim Felsefesi, İstanbul: Remzi Kitabevi, 1996
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1.Editör Yok, Bilim Felsefesi, İstanbul: Seha Neşriyat, 1993. 2.Reichenbach, Hans, Bilim Felsefesinin Doğuşu (Çev. Cemal Yıldırım), İstanbul: Remzi Kitabevi, 1993 (2. Basım) 3.Wolpert, Lewis,Bilimin Doğal Olmayan Doğası (Çev. Evcimen Perçin), İstanbul: Sarman Yayınevi,1994. 4.Demir Ömer, Bilim Felsefesi, Ankara Vadi Yayınları,2000 5.Bolay S Hayri, Felsefeye Giriş (Iıı. Bölüm), Ankara: Akçağ Yayınlaı,2004. 6.Ertürk Ramazan, Modern Ve Post Modern Düşüncelerde Bilim, Felsefe Dünyası 40(2004/2) 7.Danto, A&Morgenbesser S. Philosophy Of Science, Newyork, Ny: The New American Library, 1974. 8.Feyerabend Pk. Realism, Rationalism&Scientific Method:Philosophical Papers, Vol 1, Cambridge:Cambridge Universty Pres, 1990. 9.Bonjour L. The Structure Of Empirical Knowledge, Cambridge, Mass:Harvard Universıty Pres, 1985
|
|