Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞEGÜL ASUMAN AKDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. A. Asuman Akdoğan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Dersin methodu, hoca tarafından temel konuların anlatılmasına dayanmaktadır. Ayrıca sınıf içi tartışma ve soru sorma-yorum yapmanın teşvik edildiği bir yöntem uygulanacaktır.Çeşitli örnekler üzerinde tartışmalar yeralacaktır. . Vaka ve teorik ders anlatımı birlikte kullanılacaktır.Öğrenciler mutlaka dönem ödevi hazırlamak zorundadır.
|
Dersin amacı
|
Dersin Amacı Öğrencilerin kendilerine ve işletmelere stratejik açıdan(uzun vadeli kararlara temel teşkil etmek üzere) bakabilmelerini sağlayabilmek. Bu anlayışı geliştirirken teori ve örnekleri birlikte kullanarak, sistematik davranmayı öğretebilmek.
|
Dersin tanımı
|
Dersin Tanımı İşletmelerde Stratejik Yönetim ve İşletme PolitikasıStrateji, misyon, vizyon ve strateji ile ilgili diğer kavramlar. Stratejik yönetim süreci; Stratejik Planlama; Amaçlar, İç ve dış çevre analizleriyle(SWOT) işletmenin kendisini ve çevresini tanıması, Rekabet Analizi, Stratejik Alternatiflerin Değerlendirilmesi ve Seçimi. Strateji seçiminde kullanılan teknikler, Stratejilerin Uygulanması, Stratejik Uyum ve Stratejik Kontrol. Örnek Olaylar.
|
1- |
Stratejik Yönetime Giriş; Strateji ve ilgili kavramlar
|
2- |
Stratejik Yönetimin Özellikleri, Önemi, Fonksiyonel Yönetimden Farkları ve Gelişim Süreci
|
3- |
Stratejik Yönetim süreci; Stratejik Planlama' ya Giriş
|
4- |
Dış Çevre Analizi
|
5- |
İç çevre Analizi
|
6- |
Dış ve İç çevre Analizinin Değerlendirilmesi, Fütz ve diğer değerleme araçlarının kullanımı
|
7- |
Amaçlar
|
8- |
Sınav
|
9- |
Stratejik Alternatifler ve Strateji Seçimi
|
10- |
Stratejilerin Uygulanması: Stratejik Uyum Öğeleri
|
11- |
Örgütsel Kültür, Teknoloji ve Stratejik Liderlik ile Stratejiler
|
12- |
Stratejik Kontrol
|
13- |
Ödev Sunumları ve Örnek Olaylar
|
14- |
Ödev Sunumları ve Örnek Olaylar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Stratejik yönetim sürecini, araçlarını ve tekniklerini tanımlayabilecek ve gerçek iş hayatı ile ilişkilendirebilecektir.
|
2- |
İç ve dış çevre analizi yapabilecek ve işletmelerin stratejik kapasitelerini belirleyebilecektir.
|
3- |
Stratejik alternatiflerin içeriği, uygunluğu ve uygulanabilirliği konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
|
4- |
Sürdürülebilir rekabet üstünlüğü yaratmanın yollarını açıklayabilecektir.
|
5- |
Stratejik plan yapabilme becerisi geliştirmek
|
6- |
Stratejik yönetim konusunda, etik ilkeler çerçevesinde araştırma yapabilir hale gelmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Öğrencinin seçtiği derslerde ayrıntılı ve derinlemesine bilgi sahibi olmaktadır
|
|
2- |
Mezunlar Kamu Hukuku Doktoru Ünvanı almaktadır
|
|
3- |
Eğitim süresince elde edilen bilgiler öğrencilere mesleklerine katkı sağlamaktadır
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
5
|
25
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
7
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
7
|
7
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hayri Ülgen ve Kadri Mirze, Stratejik Yönetim, (6. Baskı). Beta Yayınları, 2013
Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası,Beta, 2003.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Wheelen and Hunger, Strategic Management and Business Policy,(13. Ed),Pearson, 2012
|
|