Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (y.l.) > TARLA BİTKİLERİ VE BAHÇE BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ VE FERTİGASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TARLA BİTKİLERİ VE BAHÇE BİTKİLERİNİN GÜBRELENMESİ VE FERTİGASYONU İkinci düzey TO 506 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ADEM GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Adem GÜNEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bitki tipi ve toprak özelliklerine göre gübrelemenin etkileri ve çevrede çok önemli etkilere sahip olan gübrelerin dikkatli uygulanması, bahçe bitkileri ve bağcılıkta gübreleme yöntemleri ve gübre önerileri, tarla ve bahçe bitkileri çin gerekli gübreleme bilgileri uygulama yöntemleri.
Dersin tanımı Tarla ve bahçe bitkilerinin gübrelenmesi, fertigasyon

Dersin içeriği
1- Gübrelemenin temel ilkeleri
2- Organik gübreler
3- Kimyasal Gübreler
4- Azotlu, Fosforlu ve Potasyumlu gübreler
5- Kalsiyum, magnezyum ve kükürt içerin gübreler
6- Mikro element içerikli gübreler
7- Gübreleme ve fertigasyon
8- Ara sınav
9- Tarla bitkilerinin gübrelenmesi I
10- Tarla bitkilerinin gübrelenmesi II
11- Seracılıkta gübreleme
12- Bağ gübrelemesi
13- Sebzelerin gübrelenmesi
14- Meyve ağaçlarının gübrelenmesi
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sebzelerin, meyve ağaçlarının ve bağların gübrelenmesini öğrenmek
2- Tarla bitkilerinin gübrelenmesini, öğrenmek
3- Fertigasyonu öğrenmek
4- Gübrelerin sınıflandırılmasını ve özelliklerini öğrenmek
5- Gübreleme yöntemlerini öğrenmek
6- Birim alandan alınan ürün miktarını artırma uygulamaları yapmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6- Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.k.
7- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8- Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak.
9- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10- Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 3 15 45
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hazırlanmış Ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar