Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > HİSTOPATOLOJİK UYGULAMALAR VE AYIRICI TANI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HİSTOPATOLOJİK UYGULAMALAR VE AYIRICI TANI İkinci düzey VPT 522 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DUYGU YAMAN GRAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Histopatolojik inceleme amacıyla laboratuvara gelen materyalin tespiti, dekalsifikasyonu, işlenmesi, preparat hazırlanması ve boyama metotlarınının öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersin tanımı Histopatolojik uygulamaların anlatıldığı derstir.

Dersin içeriği
1- Dokuların hazırlanması (tespit)
2- Dokuların hazırlanması (dekalsifikasyon)
3- Dokuların işlenmesi (dehidrasyon, parlatma, parafine gömme)
4- Kesitlerin hazırlanması
5- Rutin boyama işlemleri (Hematoksilen Eozin boyama metotları)
6- Bağ doku boyama metotları (kollajen, keratin, müsin, kas)
7- Sitoplazmik granül boyama metotları (mast hücreleri, kromafin)
8- Hematolojik ve nükleer elementleri boyama metotları
9- Yağ ve lipidleri boyama metotları
10- Karbonhidrat ve mukoproteinleri boyama metotları (amiloid, glikojen)
11- Pigment ve mineralleri boyama metotları (biluribin,kalsiyum,ürat kristalleri)
12- Pigment ve mineralleri boyama metotları (bakır, hemosiderin,demir)
13- Sinir hücreleri ve sinir ipliklerini boyama metotları (astrosit,sinir iplikleri)
14- Bakteri ve mantarları boyama metotları (asit fast bakteriler, gram boyama, mantar)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tespit solüsyonlarını,uygulama tekniklerini, tespit hatalarını ve dekalsifikasyon tekniklerini öğrenir
2- Doku işlenmesi sürecini, parafine gömmeyi öğrenir
3- Kesit almayı öğrenir
4- Rutin Hematoksilen-Eozin boyama yöntemini öğrenir
5- Özel boyama yöntemlerini öğrenir
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 3 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Veteriner Patoloji Cilt I ve II, Milli ÜH, Hazıroğlu R, Tamer Matbaacılık, Ankara, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 1- Veteriner Sistemik Patoloji Cilt I ve II, Prof. Dr. Mehmet Alibaşoğlu, Prof. Dr. Tahsin Yeşildere 2-Veteriner Özel Patoloji I Uygulama dersi preperat fotoğrafları.Anabilim Dalı yayını 3- Nekropsi, Berkin Ş, Alçığır G; Medisan Yayınevi, Ankara, 1999 4-Veteriner Patoloji Cilt I ve II, Milli ÜH, Hazıroğlu R, Tamer Matbaacılık, Ankara, 1998. 5- Pathologic Basis of Veterinary Disease,McGavin,Zachary.

Ders ile ilgili dosyalar