Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > GELENEKSEL TÜRK SANAT TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GELENEKSEL TÜRK SANAT TARİHİ Üçüncü düzey RESTS016 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NEVAL SAKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. EBRU ALPARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Caner ŞAHİN
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Sanat, Gelenekli Sanatlar ve İslam Sanatı Tarihi ile ilgili kavramların tanıtılması,Türk Sanatı ve İslam Sanatının önemi ve özelliklerinin anlatılması,İslamiyet''''''''''''''''in kabulünden önce, Türklerin yaşadığı coğrafyalarda ortaya çıkan sanatın (Hun,Göktürk,Uygur) dönemler ve üsluplara göre tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmesi,İslam Mimarisinin ilk yapıları ile Emevi ve Abbasi dönemi sanatının tanıtılması,Fatımi, Memluk, Endülüs Emevilerine ait önemli yapıların tanıtılması,İslamiyet''''''''''''''''in kabulünden sonra, Türklerin bulunduğu coğrafyada ortaya çıkan sanatın (Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu) dönemler ve üsluplara göre tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmesi,Geleneksel Türk sanatları kapsamına giren sanat dallarını tarihsel gelişimi içinde ve kullanılan teknik ve malzemeye göre tanıtılması,konuların bol görsel malzeme ile sunulması.
Dersin tanımı Geleneksel Türk Sanatlarının tarihi gelişimi, uygulama alanları ve sanat alanları hk. bilgi verilmesi

Dersin içeriği
1- Sanat, Gelenekli Sanatlar ve İslam Sanatı Tarihi ile ilgili kavramlar
2- Türk Sanatı ve İslam Sanatının önemi ve özellikleri
3- İslamiyetin kabulünden önce, Türklerin yaşadığı coğrafyalarda ortaya çıkan sanat - Hun, Göktürk, Uygur Sanatları
4- İslam Mimarisinin ilk yapıları - Kâbe ve Mescid-i Nebi Emeviler Dönemi Sanatı
5- Abbasi Dönemi Sanatı- Sivil ve Dini mimari örnekleri Fatımi ve Memluk Dönemi Sanatı
6- Endülüs Emevi Sanatı ve döneme ait önemli yapılar Karahanlı Sanatı ve önemli yapılardan örnekler
7- Gazneli Sanatı ve önemli yapılardan örnekler
8- Vize
9- Büyük Selçuklu Sanatı
10- Geleneksel Türk Sanatlarından Ebru Sanatı
11- Geleneksel Türk sanatlarından Hat Sanatı
12- Geleneksel Türk sanatlarından Tezhip Sanatı
13- Geleneksel Türk sanatlarından Cilt Sanatı
14- Geleneksel Türk sanatlarından Minyatür Sanatı
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sanat, Gelenekli Sanatlar ve İslam Sanatı Tarihi ile ilgili kavramlar tanıtılır,
2- Türk Sanatı ve İslam Sanatının önemi ve özellikleri anlatılır
3- İslamiyet''''in kabulünden önce, Türklerin yaşadığı coğrafyalarda ortaya çıkan sanatın (Hun,Göktürk,Uygur) dönemler ve üsluplara göre tarihi gelişimi hakkında bilgi verilir
4- İslam Mimarisinin ilk yapıları ile Emevi ve Abbasi dönemi sanatı tanıtılır
5- Fatımi, Memluk, Endülüs Emevilerine ait önemli yapılar tanıtılır,
6- İslamiyet''''in kabulünden sonra, Türklerin bulunduğu coğrafyada ortaya çıkan sanatın (Karahanlı, Gazneli ve Büyük Selçuklu) dönemler ve üsluplara göre tarihi gelişimi hakkında bilgi verilir,
7- Geleneksel Türk sanatları kapsamına giren sanat dalları; tarihsel gelişimi içinde ve kullanılan teknik ve malzemeye göre tanıtılır,
8- Konular bol görsel malzeme ile sunulur.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     54
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yılmaz Can- Recep Gün, Ana Hatlarıyla Türk İslam Sanatları ve Estetiği, Samsun 2005.
Yardımcı Kaynaklar E.H. Gombrich,(1997) Sanatın Öyküsü. Remzi Kitabevi Yayınları İstanbul. G.Speake, (1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları. İstanbul. S. Tansuğ (1992) Resim Sanatının Tarihi. Remzi Kitabevi. İstanbul. S. Mülayim (1994) Sanata Giriş. Bilim Teknik Yayınevi G.Rıchter (1979) Yunan Sanatı. Cem Yayınevi J.Baines-J. Malek (1986) Eski Mısır. İletişim Yayınları C Blunden-M.Elvin (1989) Çin. İletişim Yayınları T.Cornell-J.Mattews(1988) Roma Dünyası. İletişim Yayınları P.Levi (1987) Eski Yunan. İletişim Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar