Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > MAKİNA DİNAMİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MAKİNA DİNAMİĞİ Birinci düzey MM 308 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET PARLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. İbrahim UZMAY Yrd. Doç. Dr. Şükrü SU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Ömer Faruk ERGİN Arş. Gör. Çağlar Sevim
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüzyüze
Dersin amacı Mekanizma ve makinalarda temel kinematik kavramlar, dengesizlik, hız dalgalanmaları ve titreşim etkisini göz önünde tutarak mekanik makinalarda tasarımın temel prensiplerini ortaya koymak
Dersin tanımı MM308

Dersin içeriği
1- Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
2- Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
3- Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
4- Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
5- Statik ve Dinamik Dengeleme
6- Statik ve Dinamik Dengeleme
7- Tek ve Çok Silindirli Motorların Dengelenmesi
8- Tek ve Çok Silindirli Motorların Dengelenmesi
9- Yıl içi Sınavı
10- Tek ve Çok Silindirli Motorların Dengelenmesi
11- Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
12- Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
13- Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
14- Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1-Matematik, fen bilimleri ve makina mühendisliği disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir
2- a) Mekanizmalarda kuvvet, kuvvet iletimini uzuv bağlantılarında tanımlar. Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3- b)Makinalarda dengesizlik kavramının tasarım ve işletme parametrelerine etkisini tanımlar, formüle eder ve çözer.
4- c)İçten yanmalı motorlarda dengelemenin gerekliliği ve önemini gösterir.
5- d)Dönme düzgünsüzlüğünün nedeni ve volan tasarımı ile ilgili bilgi verir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Makina Dinamiği ders notları
Yardımcı Kaynaklar • Phelan R. M. Dynamics of Machinery, McGraw-HillBookCompany, New York 1967. • Söylemez, E., Makine Dinamiği, İstanbul,2007. • Shigley, Uicker, Theory of MachinesandMechanisms, McGraw –Hill, New York, 1980. • Waldron, Kinzel, Kinematics, Dynamics and Design of Mechanisms, New York,1999.

Ders ile ilgili dosyalar