Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKİNA DİNAMİĞİ |
Birinci düzey |
MM 308 |
|
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET PARLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İbrahim UZMAY
Yrd. Doç. Dr. Şükrü SU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Ömer Faruk ERGİN
Arş. Gör. Çağlar Sevim
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıfta yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Mekanizma ve makinalarda temel kinematik kavramlar, dengesizlik, hız dalgalanmaları ve titreşim etkisini göz önünde tutarak mekanik makinalarda tasarımın temel prensiplerini ortaya koymak
|
Dersin tanımı
|
MM308
|
1- |
Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
|
2- |
Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
|
3- |
Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
|
4- |
Mekanizmaların Statik ve Dinamik Kuvvet Analizi
|
5- |
Statik ve Dinamik Dengeleme
|
6- |
Statik ve Dinamik Dengeleme
|
7- |
Tek ve Çok Silindirli Motorların Dengelenmesi
|
8- |
Tek ve Çok Silindirli Motorların Dengelenmesi
|
9- |
Yıl içi Sınavı
|
10- |
Tek ve Çok Silindirli Motorların Dengelenmesi
|
11- |
Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
|
12- |
Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
|
13- |
Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
|
14- |
Makinaların hareket denklemleri, hız dalgalanmaları, volan tasarımı.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
1-Matematik, fen bilimleri ve makina mühendisliği disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir
|
2- |
a) Mekanizmalarda kuvvet, kuvvet iletimini uzuv bağlantılarında tanımlar. Uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
|
3- |
b)Makinalarda dengesizlik kavramının tasarım ve işletme parametrelerine etkisini tanımlar, formüle eder ve çözer.
|
4- |
c)İçten yanmalı motorlarda dengelemenin gerekliliği ve önemini gösterir.
|
5- |
d)Dönme düzgünsüzlüğünün nedeni ve volan tasarımı ile ilgili bilgi verir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
3
|
1
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
122
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
1
|
30
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Makina Dinamiği ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Phelan R. M. Dynamics of Machinery, McGraw-HillBookCompany, New York 1967.
• Söylemez, E., Makine Dinamiği, İstanbul,2007.
• Shigley, Uicker, Theory of MachinesandMechanisms, McGraw –Hill, New York, 1980.
• Waldron, Kinzel, Kinematics, Dynamics and Design of Mechanisms, New York,1999.
|
|