Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > GÖMÜLÜ SİSTEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖMÜLÜ SİSTEMLER Birinci düzey EM 489 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ İLKER DALKIRAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. ÖĞRETİM ÜYESİ İLKER DALKIRAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Mikrodenetleyicilerin kullanımı konusunda öğrencilerin bilgi birikimini artırmak.
Dersin tanımı Arduino Mega 2560 mikrodenetleyici kartının temel özelliklerinin anlatılması ve uygulama örneklerinin analizi.

Dersin içeriği
1- Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tanımı, gelişimi, mimarileri, programlanması.
2- Arduino mikrodenetleyicilerin çeşitleri, Arduino Mega 2560 kartın donanımsal özellikleri, Arduino Software kullanımı
3- PIC16F84 üzerinde sayısal giriş çıkış işlemleri.
4- Arduino Mega 2560 üzerinde sayısal giriş çıkış işlemleri.
5- Arduino Mega 2560 üzerinde analog giriş çıkış işlemleri.
6- Arduino Mega 2560 üzerinde PWM işlemleri.
7- Arduino Mega 2560 üzerinde seri haberleşme işlemleri.
8- Arduino Mega 2560 üzerinde I2C işlemleri.
9- Arduino Mega 2560 üzerinde SPI işlemleri.
10- Arduino Mega 2560 üzerinde rastgele sayı üretme.
11- Arduino Mega 2560 üzerinde LCD işlemleri.
12- Arduino Mega 2560 üzerinde örnek programlar.
13- Arduino Mega 2560 üzerinde örnek programlar.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik problemlerinin çözümünde mikrodenetleyici tabanlı çözümlerin kullanılmasının anlaşılması.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar www.arduino.cc

Ders ile ilgili dosyalar