Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK GİRGİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ Dr. HALE ORTAKÖYLÜOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze ve çevrimiçi
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğretmen adayı öğrencilere İngilizcenin öğretiminde gerekli olan temel konuların nasıl öğretileceği konusunda bilgi vermektir. Dil öğretim becerileri olan, dinleme, konuşma, yazma ve okuma becerilerinde bulunan tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere verilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Yabancı dil öğretiminin etkin olarak yapılabilmesi için öğretmen adayı öğrencilerin temel konuları öğrenmesi gerekmektedir. Temel öğretim teknik ve yöntemleri kullanılarak öğrencilerin sınıf içerisinde etkin olmaları bu dersin kapsamını oluşturmaktadır.
|
1- |
Derse giriş
|
2- |
Okuma Becerilerini Geliştirme
|
3- |
Okuma Becerilerini Geliştirme Sunuları
|
4- |
Dinleme Becerilerini Geliştirme
|
5- |
Dinleme Becerileri Geliştirme Sunuları
|
6- |
Yazma Becerilerini Geliştirme
|
7- |
Yazma Becerilerini Geliştirme Sunuları
|
8- |
Konuşma Becerilerini Geliştirme
|
9- |
Konuşma Becerilerini Geliştirme Sunuları
|
10- |
Sınıf İngilizcesi
|
11- |
Kukla ve Drama Kullanımı
|
12- |
Bütünleşik Beceriler
|
13- |
Bütünleşik Beceri Sunuları
|
14- |
Dönem Değerlendirmesi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Okuma etkinliklerinin nasıl yapılacağını öğrenmek
|
2- |
Yazma etkinliklerinin nasıl yapılacağını öğrenmek
|
3- |
Dinleme etkinliklerinin nasıl yapılacağını öğrenmek
|
4- |
Konuşma etkinliklerinin nasıl yapılacağını öğrenmek
|
5- |
Bütünleşik beceri öğretiminin nasıl yapılacağını öğrenmek
|
6- |
Dersi ve ders materyalinin nasıl değerlendirileceğini öğrenmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
3
|
9
|
Kısa sınavlar
|
3
|
2
|
6
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
6
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
116
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
3
|
30
|
Ödev
|
3
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Watkins, P. (2014). Learning to Teach English, Delta Publishing
Tanner, R. & C., Green. (1998). Tasks for Teacher Education: A Reflective Approach, Longman.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Doff. A. (1988). Teach English Teacher’s Notebook, Cambridge University Press.
Harmer, J. (2015). The Practice of English Language Teaching, Pearson Education.
|
|