Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > GIDA ANALİZLERİNDE SPEKTROSKOPİK TEKNİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA ANALİZLERİNDE SPEKTROSKOPİK TEKNİKLER İkinci düzey GDM 556 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÇAM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa Çam
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sunuş Yolu-Buluş Yolu
Dersin amacı Lisansüstü öğrencilerin Gıda bilimi açısından araştırmalarda temel teşkil eden spektroskopik tekniklerin tanıtımı ve bu tekniklerin uygulanmasının sağlanması.
Dersin tanımı Lisansüstü teorik ve uygulamalı

Dersin içeriği
1- Elektromanyetik radyasyon ve maddeyle etkileşimini öğrenme.
2- Ultraviole spektroskopisi
3- Görünür Bölge Spektroskopisi
4- Renk ölçme yöntemleri
5- Renk ölçme yöntemleri
6- Atomik absorpsiyon spektroskopisi
7- Kütle spektrometrisi
8- Arasınav
9- Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisi-Kütle Spektrometresi
10- Görünür Bölge Spektroskopisi ile Toplam Fenolik Madde Tayini
11- Spektrum Alma ve C vitamini Tayini
12- Gıdalarda Renk Ölçümü
13- Ödev sunumları 1
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Spektroskopik tekniklerin teorisini öğrenme
2- Seçilen tekniklerde analiz yapabilme
3- Spektroskopik teknikler konusunda araştırma yapabilme
4- Spektroskopik teknikler konusunda sunum yapabilme
5- Spektroskopik terminolojiye hakim olma.
6- Spektroskopik tekniklerdeki hata kaynaklarının farkında oluş
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 20 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 6 24
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     190
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hasan Yetim ve Mustafa Çam. (2009). Enstrümental Gıda Analizleri. Erciyes Üniversitesi Yayınları No: 175, Kayseri.
Yardımcı Kaynaklar Turgut Gündüz. (1988). İnstrümental Analiz. Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 147, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar