Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (yl. Yabanci Dil) > ELEKTRİK MOTORLARI VE KONTROLÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEKTRİK MOTORLARI VE KONTROLÜ İkinci düzey EEM 532 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURETTİN ÜSTKOYUNCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. NURETTİN ÜSTKOYUNCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Endüstri için büyük önem taşıyan elektrik motorlarının, değişken hızlı sürücü sistemlerinin ve bu sistemlerin kontrolünde kullanılan yöntemlerin sunulmasıdır.
Dersin tanımı Elektrik motorları ve kontrolü

Dersin içeriği
1- Endüstriyel elektrik motorları
2- Endüstriyel elektrik motorları
3- Güç elektroniği
4- Güç elektroniği
5- Hız ve konum geri besleme elemanları
6- Alternatif akım motor kontrol teknikleri
7- Alternatif akım motor kontrol teknikleri
8- Doğru akım motor kontrol teknikleri
9- Anahtarlamalı relüktans motor ve adım motoru kontrol teknikleri
10- Endüstriyel kontrol cihazları
11- Endüstriyel kontrol cihazları
12- Konum ve hareket kontrol sistemleri
13- Değişken hızlı sürücü uygulamaları
14- Değişken hızlı sürücü uygulamaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı
3- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
4- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
5- Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
6- Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 6 6 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı B. Durry, The Control Techniques Drives and Control, Cambridge University Press, 2001.
Yardımcı Kaynaklar D.R. Patrick, S.W. Fardo, Rotating Electrical Machines and Power Systems, 1996.

Ders ile ilgili dosyalar