Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. TÜLAY BÜLBÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MÜRÜVVET BAŞER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Makalelerin bulunup, çevrilmesi ve tartışılabilmesi için öğrencilere üç hafta zaman verilir. Güncel ve kanıt temelli araştırma makalelerini yada sistematik reviewleri öğrenciler bularak çevirilerini yaptıktan sonra gruba sunarlar. Ardından grup tartışması yapılır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencinin; bilimsel araştırma basamaklarına uygun randomize kontrollü bir araştırma projesini planlayıp, yazması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda öğrencinin doktora tez konu alanı ile ilgili literatür taraması yapmasını sağlamak, araştırma desenlerini literatür dahilinde tanımasını sağlamak, araştırma makalelerinin gereç ve yöntem bölümlerini tartışabilmesini sağlamak, tez projesi için gerekli hazırlıkları oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
Doktora tez konu alanı ile ilgili literatür taraması ve sonuçların tartışılması ve tez projesini oluşturmaya yardımcı bir derstir.
|
1- |
Giriş, Tanışma, dersin amaçları ve beklentilerin açıklanması
|
2- |
Seminer Hazırlığı
|
3- |
Seminer Hazırlığı
|
4- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
5- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
6- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
7- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
8- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
9- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılması
|
10- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
11- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
12- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
13- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
14- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
15- |
Kadın sağlığı ile ilgili kanıt temelli yapılmış bir makalenin amaç, yöntem, bulgular ve tartışma bölümlerinin okunarak, derinlemesine tartışılmasının yanı sıra araştırma projelerinin hazırlığı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Araştırma makalesi gereç ve yöntemini analiz edebilme,
|
2- |
Tez konusuyla ilgili çalışma yöntemi belirleyebilme,
|
3- |
Bilimsel araştırma basamaklarına uygun randomize kontrollü bir araştırma projesini planlama ve yazabilme.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
10
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
14
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lale Taşkın. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Genişletilmiş 13. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi. 2015, Ankara.
Ahsen Şirin, Oya Kavlak. Kadın Sağlığı. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Nezihe Kızılkaya Beji. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Nobel Tıp Kitabevi. 2015, İstanbul.
Samiye Mete. Doğum Süreci El Kitabı. 3. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi, 2015, İstanbul.
Gülay Rathfisch. Doğal Doğum Felsefesi. Nobel Tıp Kitabevi. 2012, İstanbul.
Anahit Coşkun. Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı. Güncellenmiş 2. Baskı, Koç Üniversitesi Yayınları, 2013, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Akış Şemaları ile Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Nobel Tıp Kitabevi, 2012, İstanbul.
Nuran Kömürcü (Editör). Doğum Ağrısı ve Yönetimi. 2. Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2013, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kadın sağlığı hemşireliği ile ilgili randomize kontrollü olarak yapılmış yerli ve yabancı araştırma makaleleri.
JOGNN-JOURNAL OF OBSTETRIC GYNECOLOGIC AND NEONATAL NURSING
WORLDVIEWS ON EVIDENCE-BASED NURSING
JOURNAL OF CLINICAL NURSING
JOURNAL OF PERINATAL & NEONATAL NURSING
MCN-THE AMERICAN JOURNAL OF MATERNAL-CHILD NURSING
NURSING AND MIDWIFERY STUDIES
NURSING RESEARCH
NURSING RESEARCH AND PRACTICE
NURSING SCIENCE QUARTERLY
RESEARCH IN NURSING & HEALTH
APPLIED NURSING RESEARCH
ASIAN NURSING RESEARCH
CLINICAL NURSING RESEARCH
HOLISTIC NURSING PRACTICE
INTERNATIONAL JOURNAL OF NURSING STUDIES
INTERNATIONAL NURSING REVIEW
JAPAN JOURNAL OF NURSING SCIENCE
JOURNAL OF CONTINUING EDUCATION IN NURSING
JOURNAL OF NURSING EDUCATION
JOURNAL OF NURSING RESEARCH
|
|