Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > ANAYASA HUKUKUNDA GÜNCEL GELİŞMELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANAYASA HUKUKUNDA GÜNCEL GELİŞMELER İkinci düzey HKOD1 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CENGİZ GÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CENGİZ GÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Abdulkadir Saka, Arş. Gör. Eda Demirsoy Aşıkoğlu
Dersin veriliş şekli Ders teorik olarak verilmektedir.
Dersin amacı Dersin amacı bireylerin, anayasal işleyişe, anayasal kurallara hakim olmaları ve güncel gelişmeler üzerinden anayasal sorunların tespit edilmesi ve çözümlerine ilişkin fikir üretilmesidir.
Dersin tanımı Sürekli değişim halinde olan Anayasa Hukuku gelişmelerinin takip edilmesi ve bunların analizidir.

Dersin içeriği
1- Anayasa Hukuku''nda temel kavramlar
2- Anayasa Hukuku üzerine genel tartışmalar
3- Anayasa''nın kanunlarla uyumsuzluğu halinde izlenecek yol
4- Anayasa ve Temel Hak ve Hürriyetlerin Türk Anayasasında Konumu
5- Seçim sistemi tartışmaları
6- Tartışmalar üzerine çözüm önerileri
7- Ara Sınav
8- Anayasa değişikliği tartışmaları
9- Anayasa Değişikliği ve Parlamenter Sistem tartışmaları
10- Anayasa Değişikliği ve Başkanlık Sistemi tartışmaları
11- Anayasa Değişikliği ve Başkanlık Sistemi tartışmaları
12- Tartışmalar üzerine çözüm önerileri
13- Yabancı anayasalarla karşılaştırmalı inceleme
14- Yıl Sonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anayasa hukukunun temel kavramları izah edilir
2- Güncel anayasal gelişmeler tartışılır
3- Var olan sorunlar üzerine çözüm önerileri getirilir
4- Anayasal gelişmelerin hukuki boyutta eksileri ve artıları incelenir
5- Anayasal yorum yöntemleri üzerine fikir sahibi olunur
6- Anayasa hukuku ve siyaset bilimi arasında karşılaştırma yapılır
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 5 50
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İlgili bütün kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar İlgili bütün kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar