Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATUN KORKMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATUN KORKMAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, örgütteki iş ortamı çerisinde insan kaynaklarının etkin yönetim tekniklerinin anlaşılmasıdır. Bu çerçevede, örgütlerde insan fonksiyonu ve insan kaynakları yönetiminin sistemler, prosedürler ve faaliyetler kapsamında değerlendirilmesi, çalışanların yönetimi sırasında etik uygulamalar gibi alanlar çerçevesinde işlevini daha iyi anlayacaklardır. Stratejik insan kaynakları yönetimi, küreselleşme, performans değerlendirme, eğitim, çalışanların motivasyonu, ödüllendirme teknikleri, değişim yönetimi ve esneklik konuları dersin kapsamı içerisinde ele alınacaktır.
|
Dersin tanımı
|
Kamuda insan kaynakları dersi değişen çevre ve toplumsal olaylar neticesinde insan kaynağının önemine ve yönetim süreçlerinin iyileştirilmesine vurgu yapan bir derstir.
|
1- |
Dersin tanıtımı. Tanışma İnsan Kaynakları Yönetiminin Genel Çerçevesi İnsan kaynakları yönetiminin tanımı, amacı, önemi, tarihsel gelişimi, insan kaynakları yönetimini oluşturan işlevler
|
2- |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Temel İşlevler ve Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi İnsan Kaynakları Yönetiminin İlkeleri İnsan Kaynakları Yönetiminde sağlık insan gücünün kamu ve özel sektör içindeki yeri ve önemi
|
3- |
İnsan Kaynakları Yönetimi Sistemleri İş Analizi-İş Tanımı-İş Gerekleri-İş Etüdü ve İş Tasarımı Kavramlarına Genel Bir Bakış
|
4- |
İnsan Kaynakları Planlaması İnsan kaynaklarının tespiti ve planlaması
|
5- |
İnsan kaynakları Sağlama-Seçme Süreci ve İnsan gücü Seçiminde Kullanılan Yöntemler insan kaynaklarının Seçimi ve işe alınması, işe yerleştirilmesi
|
6- |
İnsan gücünün Oryantasyonu İnsan Kaynaklarının etkin biçimde çalıştırılması
|
7- |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Motivasyon Süreci İnsan Kaynakları Yönetiminde Başarı-Performans Değerlendirmesi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve İnsan kaynağını Geliştirme İnsan Kaynakları Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim,
|
10- |
İnsan Kaynaklarında Kariyer Yönetimi
|
11- |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Liderlik
|
12- |
İnsan Kaynakları Ücret Politikaları ve Ücret Yönetimi
|
13- |
İnsan Kaynakları Yönetiminde Endüstri İlişkileri ve Sendikacılık
|
14- |
Çalışan Sağlığı ve İş Güvenliği
|
15- |
Genel Değerlendirme
|
16- |
Yıl sonu sınavı
|
17- |
Yıl sonu sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İnsan kaynakları yönetimini açıklar.
|
2- |
insan kaynakları ile ilgili temel kavramlar ve teorik çerçeveyi analiz eder.
|
3- |
Dünyada ve Türkiye''de personel yönetimi ile ilgili gelişmeleri analiz eder.
|
4- |
Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda kamu kurumlarında insan kaynaklarının işlevleri ile ilgili bir süreci her aşamasında tasarlamayı analiz eder.
|
5- |
Kamu personel hukukunu açıklar.
|
6- |
Kamu görevlilerin hakları, yasakları, yükümlülükleri vb. konularını tartışır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
116
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Nuri TORTOP, Burhan AYKAÇ, Hüseyin YAYMAN, M. Akif ÖZER, İnsan Kaynakları Yönetimi, 2013, Nobel Yayıncılık.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dursun Bingöl, 2013, Kamu Personel Yönetimi, Seçkin Yayıncılık.
|
|