Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > GIDA KAYNAKLI MAYALAR VE MİKOTOKSİJENİK FUNGUSLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GIDA KAYNAKLI MAYALAR VE MİKOTOKSİJENİK FUNGUSLAR Birinci düzey VBH 545 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için gerekli özel bir şart bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HARUN HIZLISOY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Teorik derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Pratik uygulamalarda ise Anabilim dalı laboratuarları imkanları kullanılacaktır.
Dersin amacı Mantarların gıda ilişkilerini açıklamak, gıdalardaki mantarlar hakkında bilgi vermek, gıda kaynaklı mantar hastalıklar ve nedenlerini açıklamak, gıda muhafaza ilkelerinin mantar üremesi üzerine etkisini kavratmak, mantarların gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Gıdalarda bulunan ya da sonradan gıdalara bulaşan mantarları, gıdalar üzerindeki etkisini ve bunları tüketen insanlarda oluşturduğu hastalıkları inceleyen bir derstir

Dersin içeriği
1- Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisine Giriş
2- Dünyada Gıda Üretimi, Tüketimi ve Sorunları
3- Gıdaların Mikrobiyel Ekolojisi
4- Hayvansal Gıdalardan Kaynaklanan Sağlık Riskleri
5- Gıdaların mantarlarla kontaminasyonu
6- Su ve Gıda Kaynaklı mantar Enfeksiyonları
7- Aspergillus spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
8- Ara sınav
9- Aspergillus spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
10- Penicillium türlerinin oluşturduğu mikotoksinler
11- Penicillium spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
12- Penicillium türlerinin oluşturduğu mikotoksinler
13- Fusarium spp. kaynaklı gıda enfeksiyonları
14- Fusarium türlerinin oluşturduğu mikotoksinler
15- Korunma ve Kontrol
16- Yarı Yıl sonu sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mantarların gıda ilişkilerini açıklamak
2- gıdalardaki mantarlar hakkında bilgi vermek
3- gıda kaynaklı mantar hastalıklar ve nedenlerini açıklamak
4- gıda muhafaza ilkelerinin mantar üremesi üzerine etkisini kavratmak
5- mantarların gıdalarda neden olduğu değişimler ve muhafaza yöntemleri hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 3 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     196
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi, İrfan EROL
Yardımcı Kaynaklar İnternet kaynakları

Ders ile ilgili dosyalar