Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EMRE ŞİMŞEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze- Online - Gözlem Tekniği- Gösterip Yaptırma Tekniği
|
Dersin amacı
|
Alp disiplini sporunun tanıma, dünyadaki ve Türkiye''''deki tarihsel gelişimini öğrenme, Kış Olimpiyat Oyunlarını ve alp disiplini tekniklerini öğrenme
|
Dersin tanımı
|
Kayak Alp Disiplini
|
1- |
Kayak sporunun tarihçesi
|
2- |
Kayağın Gelişimi (Dünya ve Türkiye)
|
3- |
Kayakta Kullanılan Malzemeler (Kayak, Kayak Ayakkabısı vs.)
|
4- |
Kayakta Kullanılan Malzemeler (Kayak, Kayak Ayakkabısı vs.)
|
5- |
Alp Disiplini ile İlgili Terimler / Kavramlar
|
6- |
Alp Disiplini ile İlgili Terimler / Kavramlar
|
7- |
Pistler ve İşaretleme Sistemi, Mekanik Tesisler ve Kullanımı
|
8- |
Pistler ve İşaretleme Sistemi, Mekanik Tesisler ve Kullanımı
|
9- |
Kış Olimpiyat Oyunları ve Organizasyonda Yer Alan Branşlar
|
10- |
Kış Olimpiyat Oyunları ve Organizasyonda Yer Alan Branşlar (Video Analizi)
|
11- |
Alp Disiplininde Kullanılan Teknikler (Düz Kayma, Kar Sabanı, Paralel Kayma, Carving Dönüş vs.)
|
12- |
Alp Disiplininde Kullanılan Teknikler (Düz Kayma, Kar Sabanı, Paralel Kayma, Carving Dönüş vs.)
|
13- |
Kayak Kampı (Uygulama Haftası)
|
14- |
Kayak Kampı (Uygulama Haftası)
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Kayak branşının tarihini açıklar
|
2- |
Kayak branşının tarihsel gelişimini açıklar
|
3- |
Kayak malzemelerini tanır ve kullanımını bilir
|
4- |
Alp Disiplini ile İlgili Terimler / Kavramları Açıklar
|
5- |
Pistleri ve Mekanik tesisleri tanır ve kullanım amaçlarını açıklar
|
6- |
Kış Olimpiyat Oyunlarını ve Oyunlardaki Branşlarını Açıklar
|
7- |
Alp disiplininde kullanılan tekniklerini (kar sabanı, paralel kayma vs.) uygular ve açıklar
|
8- |
--
|
9- |
--
|
10- |
--
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
4
|
16
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|