Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > HEGEL SEMİNERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEGEL SEMİNERİ Birinci düzey FEL308 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SİNAN KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hegel felsefesinin tanıtılması ve tartışılması
Dersin tanımı Hegel felsefesine giriş

Dersin içeriği
1- Genel giriş, kaynaklar, oryantasyon
2- Hegel''''''''''''''''in felsefi gelişimi
3- Hegel''''''''''''''''in Tinin Görüngübilimi (1)
4- Hegel''''''''in Tinin Görüngübilimi (2)
5- Hegel''''''''in Tinin Görüngübilimi (3)
6- Hegel''''''''in Tinin Görüngübilimi (4)
7- Hegel''''''''in tarih felsefesi
8- Ara sınav
9- Hegel''''''''in din felsefesi (1)
10- Hegel''''''''in din felsefesi (2)
11- Hegel estetiği (1)
12- Hegel estetiği (2)
13- Hegel okulları
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci Hegel felsefesinin temel problematiğini tanır.
2- Öğrenci Hegel felsefesinin temel tezlerini bilir ve tartışır
3- Bilinç problemini kavrama
4- Hegel''in hukuk felsefesini değerlendirme.
5- Hegel''in din ve felsefe ilişkisini analiz etme.
6- Hegel''in mutlak tin problemini değerlendirme.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 13 2 26
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tinin Görüngübilimi (Hegel) tarihte akıl (Hegel) Estetik (Hegel) Din felsefesi üzerine dersler (Hegel)
Yardımcı Kaynaklar Hegel (P. Singer) Hegel üstüne (W. Stace)

Ders ile ilgili dosyalar