Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AHMET CUMAOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AHMET CUMAOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı öğrencilere hücre kültürü teknikleri ve hücrelerde deney dizaynı ve moleküler biyolojik teknikler hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Memeli hücrelerinin in vitro ortamlarda üretilmesi ve bu hücrelerin kullanıldığı deneyler, dokudan primer hücre izolasyonu kültürü, hücrelerde ileri moleküler biyolojik teknikler immünofloresans gen maniplasyonu enzimatik sistemlerin tayini mRNA ve protein analizleri
|
1- |
Hücre kültürü labratuvar şartları ve kültür labratuvarı ekipmanları
|
2- |
Hücre kültüründe kullanılan kimyasal malzemeler, Hücre soyları ve kültürü
|
3- |
Kök hücre izolasyonu ve kültürü
|
4- |
Dokudan primer hücre izolasyonu ve kültürü
|
5- |
Dokuda immunohistokimya
|
6- |
Hücelerde immüno floresans yöntemler
|
7- |
Hücreden RNA izolasyonu ve real time PCR
|
8- |
PCR array ve istatistiği
|
9- |
Makale sunumu
|
10- |
Hücrelerde protein izolasyonu ve western blot
|
11- |
Transfeksiyon
|
12- |
siRNA teknolojisi
|
13- |
Hücre sinyal yolağı indüksiyonu ve gen ifadelenmesindeki değişimin array teknolojisi ile analizi ve istatistiği
|
14- |
ELISA, RIA, IRMA
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hücre kültürü metotları hakkında bilgi edinmek
|
2- |
Primer hücre ile hücre soyları arasındaki farkı öğrenmek
|
3- |
İmminositokimyasal ve immünohistokimyasal teknikler hakkında bilgi edinmek
|
4- |
Nükleik asit izolasyonu, PCR ve qPCR hakkında bilgi edinmek
|
5- |
İmminoblot hakkında bilgi edinmek
|
6- |
Transfeksiyon metotları hakkında bilgi edinmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
10
|
50
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cell, Lehninger, Genetics
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|